• Hej


    Håber i vil hjælpe mig lidt her..


    Det er sådan jeg er mørk i det, jeg mulat lidt blandet...det er også super, det er jo bonus hos pigerne ;).


    Problemet er at jeg kan ikke rigtigt skelne imellem for sjov, eller om det er ment for at ramme mig personligt.. det er på jobbet, der kommer nogle ting som "Hvordan gør i det uganda land" eller "Din hat-neger" og "Sorte Per" og andre.. de kommer ikke i konstant med engang i mellem.


    Problemet er at det er et nyt job, så dem jeg er sammen kender mig jo ikke og omvendt, og jeg har lidt af et temperament.. er bange for jeg sprænger i luften lige pludselig.


    Jeg er vandt til sjov og har humor.. og er vandt til hård tone på jobs, men har aldrig været ude for disse bemærkninger, jo nogle stykker med ikke så mange på så kort tid... er jeg pivet ?

  • Det er et svært emne syntes jeg, så måske har jeg formuleret mig forkert.. ved ikke rigtigt hvordan ellers skulle stille det op.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    "det er også super, det er jo bonus hos pigerne "
    måske skulle du lige skrue ned for charmen...


    LOL.. Alt for flækkeren at læse ;)


    Så til det mere alvorlige.. Ingen af de kommentarer ville jeg sige til eller acceptere blive sagt til andre, med mindre der er tale om virkeligt gode venner eller en gensidig indforståelse for det.
    Jeg synes det lyder upassende, og hvis du ikke kan sige det til dem direkte, hvis du føler det krænkende eller finder det ubehageligt, så må der være en tillidsmand du kan henvende dig til.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Hvis du ikke bryder dig om tonen, så sig da noget til dem.. Så kan du vel være ligeglad med om andre synes det er okay eller ikke okay, det er vel bare sådan du har det...


    Men hvis du overvejer tillidsmanden, så prøv for guds skyld at sige noget til dine kolleger først.. Hvis først det er oppe og vende hos tillidsmanden, så går alle på listetærer og du vil for altid blive husket som ham der fik de andre i fedtefadet for "ingenting" (hvis de nu føler det som ingenting - værkstedshumor)..


    Quote

    Oprindeligt indlæg af rasm401i
    "det er også super, det er jo bonus hos pigerne "
    måske skulle du lige skrue ned for charmen...


    Føler du dig snydt? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karga
    Hvis du ikke bryder dig om tonen, så sig da noget til dem.. Så kan du vel være ligeglad med om andre synes det er okay eller ikke okay, det er vel bare sådan du har det...


    Men hvis du overvejer tillidsmanden, så prøv for guds skyld at sige noget til dine kolleger først.. Hvis først det er oppe og vende hos tillidsmanden, så går alle på listetærer og du vil for altid blive husket som ham der fik de andre i fedtefadet for "ingenting" (hvis de nu føler det som ingenting - værkstedshumor)..



    Føler du dig snydt? :)


    :goodpost:


    Der skal være plads til alle, og hvis nogen føler sig behandlet dårligt, så mener jeg at det må være dem der bliver tilgodeset. Mon ikke de overlever selvom de ikke kan få afløb for deres værkstedshumor?
    Som sagt så er det bedste nok at gøre det klart for de personer, som kommer med kommentarerne. Hvis de så ikke lytter og bare fortsætter, så må det tages videre til næsten instans.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger


    :goodpost:


    Der skal være plads til alle, og hvis nogen føler sig behandlet dårligt, så mener jeg at det må være dem der bliver tilgodeset. Mon ikke de overlever selvom de ikke kan få afløb for deres værkstedshumor?
    Som sagt så er det bedste nok at gøre det klart for de personer, som kommer med kommentarerne. Hvis de så ikke lytter og bare fortsætter, så må det tages videre til næsten instans.


    Helt enig.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger



    Så til det mere alvorlige.. Ingen af de kommentarer ville jeg sige til eller acceptere blive sagt til andre, med mindre der er tale om virkeligt gode venner eller en gensidig indforståelse for det.
    Jeg synes det lyder upassende, og hvis du ikke kan sige det til dem direkte, hvis du føler det krænkende eller finder det ubehageligt, så må der være en tillidsmand du kan henvende dig til.



    Helt enig i dette post. Jeg mener også kun at disse kommentarer kan accepteres hvis det er indbyrdes sjov mellem rigtige venner.

  • Præcis samme mening som de andre (bortset fra rasm401i), men lige et spørgsmål:


    Quote

    Interesse: terrorist

    , fra din profil, husk lige at det hele heller ikke skal være sjov og spas :9xo

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger


    :goodpost:


    Der skal være plads til alle, og hvis nogen føler sig behandlet dårligt, så mener jeg at det må være dem der bliver tilgodeset. Mon ikke de overlever selvom de ikke kan få afløb for deres værkstedshumor?
    Som sagt så er det bedste nok at gøre det klart for de personer, som kommer med kommentarerne. Hvis de så ikke lytter og bare fortsætter, så må det tages videre til næsten instans.


    Den slags er i det hele taget en balancegang på barberblade. Er det ment som humor eller er det ment som decideret racisme/mobning/whatever?


    Phero: I det hele taget, så prøv at få dem til at holde op, ved sige direkte til dem at du ikke vil have den slags udtalelser. Hvis ikke de stopper, er det ikke ment som humor. Men vær ops på at nogen lige glemmer det i første omgang :)
    Går du til chefen/tillidsmanden eller anden højere magt direkte, kan du komme til at gøre det umådeligt surt for dig selv. Regel nummer 1: Nobody likes a snitch!
    Alternativt kan du fyre humoristiske bemerkninger tilbage...
    "Hvordan gør i det i uganda land?"
    "Aner det ikke, har aldrig været der..."
    for eksempel...:)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200