iPhone 5 får vist en muthafucka af en motor!

  • Det ser på nuværende tidspunkt ud til, at Apple vil putte en muthafucka af en motor i deres næste iPhone, som bli'r iPhone 5 selvfølgelig, ihvertfald iflg. en artikel fra analysefirmaet Bloomberg, der har det fra '2 personer der er bekendte med produktet'...


    Iflg disse 2 personer vil iPhone 5 få en A5 processor, en processor som Apple også har puttet i deres nye iPad 2, og det er en såkaldt System-on-a-chip der har både en dual-core CPU og en dual-core GPU, der i iPad 2 udgaven er klokket til 1GHz! Det vides så endnu ikke om den vil køre ved samme hastighed i iPhone 5...
    Apple hævder forøvrigt, at denne A5 chip's CPU er dobbelt så kraftig, og GPU'en 9 gange så kraftig, som i forgængeren, A4 chippen, der er brugt i iPhone 4 og i den første iPad!


    Derudover vil iPhone 5 få et 8 MPixel kamera (iPhone 4 havde et 5 MPixel ditto) og skulle komme til at køre med det nye iOS 5 styresystem (kodenavn 'Telluride').


    Det vides endnu ikke hvordan iPhone 5 vil komme til at se ud men launch skulle være nær, så det varer nok ikke længe før vi ved det...


    Det siges forøvrigt også, at Apple arbejder på en billig-udgave af iPhone der er beregnet for den 3. verden, rygter siger at den måske vil være ca. som den nuværende iPhone 4...


    Links


    Bloomberg: Apple Is Said to Be Preparing IPhone With Faster Chip for September Launch


    DailyTech: Apple Plans September iPhone 5 Launch, New iPad, and "Third World" Budget iPhone

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

    Rettet 2 gange, sidst af Franner ().

  • Jeps.
    Det bliver sgu godt at skifte 4'eren ud med 5'eren når den tid kommer.
    Ind til videre må jeg se mig tilfreds med iOS 5 beta'en på min iPhone 4 og min iPad 2.


    A5'eren er kraftig. Er godt nok stor forskel på iPad 1'eren og 2'eren.
    Bliver rart når der snart kommer nogle flere apps der gør brug at A5's kræfter.

  • Hvis du er så iPhone-glad må du jo næsten også ha' dig sådan et bord her! :boxing: :T :P :pokey:

    Thermaltake Armor VA8003SWA + Gigabyte ODIN Pro 800W
    MSI K9A2 Platinum V2, 2x2GB Kingston HyperX PC2-8500C5, Phenom II X4 965 @ 3.9GHz + Corsair Hydro H50
    Kingston SSDNow V+ Series 128GB & WD Caviar SATA-2 7200RPM, 80GB
    Club 3D Radeon HD 5870 & HIS Radeon HD 5870 i CrossFireX på en 22" ASUS PG221
    Logitech G5 & Logitech Illuminated + Sennheiser HD 280 Pro
    Windows 7 Ultimate 64-bit (engelsk udgave)

  • Kommer iPhone i år. jeg synes at have hørt at den først kommer til næste år?


    Det kan da også lige nævnes at Samsung Galaxy S2 har dual core processor, der kører ved 1,2 ghz. Det har også 8 mp kamera. Desuden er antal mp noget af det mindst vigtige hvis man sbakker billedkvalitet ved et digitalkamera.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af origin
    Ja den skulle komme til September siger diverse rygter, samme tid som iOS5 og icloud bliver udgivet..


    I skal glæde jeg til iOS 5.0.
    Har lige installeret beta 2'en på vores iPhone 4'ere og iPad 2'ere..
    Det kører hurtigere og endnu mere smooth end beta 1'eren.


    Og iCloud virker perfekt!

  • Er det bare mig eller, er det ikke ret skidt af apple? Jeg mener, der findes allerede nu telefoner med samme hardware specifikationer, altså en telefon der kommer om måske et år, er ligeså god som dem vi har nu. Men om et år, har de andre telefon producenter jo lavet noget, der er endnu bedre, også er iphone 5 jo fuldstændig outdated?? Eller har jeg misforstået noget??

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC
    Er det bare mig eller, er det ikke ret skidt af apple? Jeg mener, der findes allerede nu telefoner med samme hardware specifikationer, altså en telefon der kommer om måske et år, er ligeså god som dem vi har nu. Men om et år, har de andre telefon producenter jo lavet noget, der er endnu bedre, også er iphone 5 jo fuldstændig outdated?? Eller har jeg misforstået noget??


    Det er jo lige gyldigt. Æblefyrene køber jo alt nyt der bliver spyttet ud. Personligt har jeg først fået mig en iPhone 4 for et par uger siden.
    Bemærk venligst jeg selv er æblefyr :)

  • Tror såmænd nok de skal smide noget i 5'eren der kan sparke til dem der allerede er på markedet.
    Kan også være der kommer en billigere 4S'er med A5 chip, og så en 5'er med noget nyt.
    De plejer bestemt ikke skuffe.
    Apple vil på ingen måde lave en outdated mobil.


    I forhold til Nokia/HTC/SE osv. kan Apple klarer sig med én ny model, der bare virker.
    De skal ikke bruge kræfter, tid og penge på at finde på en ny mobil hver anden måned.


    Men som det er nu er der jo ingen apps til iPad 2'en der udnytter A5'en fuldt ud.


  • Spot on, agree :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    I forhold til Nokia/HTC/SE osv. kan Apple klarer sig med én ny model, der bare virker.
    De skal ikke bruge kræfter, tid og penge på at finde på en ny mobil hver anden måned.


    uden alt for meget fanboy og kast med forskellige ting, så passer lige det med "der bare virker" jo ikke såå meget på Apple og deres iPhone problemer gennem tiderne :)
    og det er vel også forskellen mellem Apple folk og og "normale" :) vi ser Apple med deres fejl og mangler og kan ikke rigtig se hvorfor folk er så "fanatiske" i deres forelskelse i Apple mens i ser alle de gode ting (som der jo også er) i Apple produkter.

  • Jeg må indrømme, at før jeg fik en iPhone, der snakkede jeg os ned om den. Men efter jeg selv har prøvet en(3GS'er) (og ejer en 4'er), så kan jeg ikke tale ondt om den.


    Den har godt nok ikke widgets, men ellers synes jeg da det er en bedre telefon end fx Samsung Galaxy S.. Byggekvaliteten er langt højere end jeg kan finde nogle andre telefoner i.


    Desuden, så kræver en iPhone heller ikke på samme måde en kæmpe processor, for programmerne der er skrevet til, er skrevet bedre. Dvs. at for at køre det samme program, så kræver det måske kun 70% CPU kraft, af hvad en android skrevet application kræver..


    Jeg har prøvet mange smartphones, og jeg har altid blevet skuffet, når jeg har prøvet at rulle fra startside til startside, for at finde ud af, at det hakker en lille smule. Det problem er først blevet løst med Samsung Galaxy S II - Utroligt det skulle tage SÅ lang tid. Og nej det hakker ikke. Men iPhonens overgang er bare langt mere flydende.


    Generelt ser jeg iPhone som et mere kvalitetsprodukt, men dertil skal det stadig siges, at prisen jo også er derefter. Jeg kunne aldrig finde på at give de penge en iPhone 4 kostede, da den udkom. Jeg gav 2000kr mindre, og ellers havde jeg ikke syntes at det var det værd, for det er simpelthen for mange penge for en telefon..


    Så jeg er endt med en iPhone alene fordi prisen var mere korrekt justeret, i forhold til hvad man får. Ellers havde jeg nok siddet med en Android baseret telefon..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Man kan jo sige, at Iphone og Samsungs GS2 næsten koster det samme.
    Jeg røg dog på Samsung, da jeg ikke orker at sætte mig ind i Apples produkter. (blandt andet)
    Har siddet med en Iphone, og Ipad, og ja, det kører sandelig flydende, og ja, der er også et rigtig flot billede på skærmen, uden tvivl, men hvor er jeg dog glad for min Galaxy S2 ;) .
    længe leve den nye OLED-skærm.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb



  • Kan godt se din pointe, men jeg syntes nu at det er meget smart, at f.eks. HTC har så mange forskellige modeller. Fordi så er der en forskellig til alle, enten om man kan lide en stor mobil, med stort kamera osv. eller en smart lille lommetelefon, på den måde syntes jeg at det er rigtig smart, i forhold til Apple hvor man kun kan vælge en bestemt model/størrelse.


    Skal lige siges jeg selv er ejer af en HTC Desire HD, og ikke er decideret apple fan, syntes de har nogle lækre design produkter, men prisen og ydelsen hænger bare ikke sammen i mine øjne :)


  • og det vil jeg give dig helt ret i DXC.. Prisen er for høj i forhold til hvad man får, og det med at produkt ikke på samme måde er skræddersyet efter ens behov..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi


    I skal glæde jeg til iOS 5.0.
    Har lige installeret beta 2'en på vores iPhone 4'ere og iPad 2'ere..
    Det kører hurtigere og endnu mere smooth end beta 1'eren.


    Og iCloud virker perfekt!


    Legede godt med den første udgave, det var helt kanon :D overvejer også at installere 2'eren..