Spørgeskema - Modulær stikdåse

  • HEY TWEAK! Vi er igang med et projekt hvor vi udvikler et helt nyt system. I den forbindelse kunne vi rigtig godt tænke os at få din vurdering af vores ide. Hvis du har tid til at besvare 11 spørgsmål som tager 1 minut, så klik lige på linket her :D


    http://kortlink.dk/8vku


    Tak for jeres tid og besvarelser! :D

  • Besvaret. :)

    Vision S-Series S3768
    Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz)
    17.3” LED AntiGlare 1920x1080
    Kingston 8GB DDR3-1600

    Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5
    Samsung 830-Series 256GB
    WD Scorpio Blue 640GB

  • Besvaret herfra også :)

    Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

  • Besvaret.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Besvaret....


    Men idéen er jo allerede udviklet. Den fik bare aldrig succes. Hvorfor, ved jeg ikke. Så det er ikke noget nyt i der har fundet på.


    Det der dog er vigtigt, er at designet er godt og at prisen ligger på ligefod med nuværende produkter.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af gaming-king
    Besvaret....


    Men idéen er jo allerede udviklet. Den fik bare aldrig succes. Hvorfor, ved jeg ikke. Så det er ikke noget nyt i der har fundet på.


    Det der dog er vigtigt, er at designet er godt og at prisen ligger på ligefod med nuværende produkter.


    nok fordi den var for dyr kunne jeg forstille mig.



    besvaret!

  • Syntes du det kan være et problem eller en ulempe når du tilkobler brugsgenstande?
    - At..?



    "Ville du være villig til at investere i et modulsystem i fremtiden hvis det kostede omtrent det samme som din normale stikdåse?"
    - En standard stikdåse kan købes for ca. 10 kr. Vil i kunne konkurrere med dette?



    "Vi har tiltænkt at sætte en begrænser på i starten af stikdåsen, så det ikke er muligt at trække for strøm - her tænker vi en sikring, men vi er åbne for idéer."
    - Går ud fra at i mener "for stor strøm". Automatsikring er vejen frem.



    To steder har man mulighed for at vælge " I nogen grad" eller "I begrænset grad" - begge dele dækker sådan set over det samme, da "nogen grad" også er en begrænset grad.



    Jeg vælger ikke at svare på spørgeskemaet, da jeg synes det er for løst sat op til at afspejle min mening til fulde.


  • eller fordi den var farlig og ikke kunne opfylde diverse sikkerhedskrav, heriblandt er der den infamøse "power cube" fra USA der har været skyld i mangen en husbrand, og som i princippet kunne beskrives som en modulær stikdåse i og med man bare kunne sætte flere på. Problemet var bare at der ikke var nogen form for sikring imod at den trak for meget strøm.




    Quote

    Oprindeligt indlæg af Happy^
    "Ville du være villig til at investere i et modulsystem i fremtiden hvis det kostede omtrent det samme som din normale stikdåse?"
    - En standard stikdåse kan købes for ca. 10 kr. Vil i kunne konkurrere med dette?


    Det vil i nok ikke kunne konkurrere med, men hvis man kan købe et individuelt modul for en 10-15 kr. og evt. en startpakke med 5-6 moduler + en evt. forlængerledning for en 50'er, så er jeg den der vil hoppe på. Plusset med startpakken er at i kan regulere hvad der skal være i den, fx. kan den almindelige startpakke indeholde en ledning og 5 almindelige stikmoduler, mens en startpakke til computere fx. kan indeholde ledning, et surge protector modul, et sikringsmodul, evt. USB modul og 2 eller 3 stikmoduler samtidig med at de er kompatible med jeres eksisterende moduler. Derudover kan det være et plus hvis i tager højde for de møgirriterende stik der sidder på transformatorer.


    Andet problem er dog at i er oppe imod folk der gladeligt sætter to stikdåser sammen for at få flere stik, som sagt, normale stikdåser kan fås for ingen penge.:)


    plusset er dog at i kan koble alle former for moduler sammen, herunder også remote tænd/sluk moduler, ure, målere osv....


    Har besvaret

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200