Roadtrip gennem USA

  • Heysan


    Skal på raodtrip med nogle vennner fra Miami til New York, over en lille måned til sommer.
    Men inden vi begynder at planlægge alt for meget, vil jeg lige høre om der er nogle herinde der har nogle erfaringer med sådan en tur?
    Skal man købe eller leje en bil, og hvad med forsikring dertil? (vi er alle 23)
    Er der andre ting man skal være opmærksom på?

  • Det kan ikke betale sig at købe en bil , rejsen er for kort , efter min mening.
    Lej en ved Alamo http://www.alamo.com eller Fox http://www.foxrentacar.com
    Alder er et problem , mener de forlanger 25 år , ellers koster det mere.
    Og husk Visa eller lign kort, leje en bil uden er så godt som umuligt.
    Mange der tilbyder Mastercard giver en rejseforsikring med , husk en rejseforsikring , alt andet er dumt.



    SMLDK

  • Jeg var i miami sidste uge, lejede en bil ved Advantage Car Rental.


    Jeg er 24 år, så går ind under den regel som er under 25 år og kørsel..


    Alligevel valgte de at sige at jeg var 25, så jeg fik rabat og blev gratis opgraderet til en Luxus bil, istedet for en Lille compact som jeg havde bestilt, fordi de ikke vil til at bøvle med at installerer GPS i som jeg have bestilt samtidigt med :)


    Så alt i alt med benzin havde vi en bil i en uge for 1700kr (og vi har brugt 1½ tank derover)


    Så god oplevelse hos dem :)


    Men der er utrolig mange firmaer tæt på Miami lufthavn :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Holy_Arse
    Heysan


    Skal på raodtrip med nogle vennner fra Miami til New York, over en lille måned til sommer.
    Men inden vi begynder at planlægge alt for meget, vil jeg lige høre om der er nogle herinde der har nogle erfaringer med sådan en tur?
    Skal man købe eller leje en bil, og hvad med forsikring dertil? (vi er alle 23)
    Er der andre ting man skal være opmærksom på?


    Well ved så kort tid så er det klart det nemmeste og billigste at leje en bil. Man kan som regel altid få en one-way leje bil, koster lidt mere end at returnere den hvor man fik den fra. Men alder kan måske være lidt iffy, så undersøg med så mange bil selskaber hvad de kræver af alder, der er mange der har krav om 25 år efterhånden.


    Kørte selv fra LA - SanFran - Vegas - LA på ~10 dage og tro mig.... der er sgu langt imellem ting der ovre :) så en ide kunne være at få så mange af jer med på leje kontrakken til bilen, så i alle må køre den.
    HUSK! alle skal have lavet et internationalt kørekort inden, det tager en dags tid at få lavet.


    Hav planlagt hjemme fra hvor i vil stoppe og kigge på noget, og planlæg ikke alt for meget. Man kan blive overrasket hvad man nogle gange stopper for at kigge på, så hav nogle dage åbne hvor i bare har en tur fra A til B og se hvad i finder spændende på vejen.


    Alt efter hvilken bil i tager så skal i huske at det er en lang tur og nogle amerikaner slæder kører ikke pisse langt på en lille bangsaft.. (fandt jeg ud af ~3000km i en Corvette også er ens benzin bugdet bare smadret hehe)


    Det man skal prøve, find en diner eller lille lokalt spisested - der får man bare så super god mad til ingen penge. Og man får mødt lidt af den lokale befolkning, det er sådan noget der giver en gode minder.


    -> ekstra tip
    Kør nu pænt for pokker! Kører man pænt og holder sig til de grænser der nu er, så får man ingen problemer med politiet eller andet.

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2



  • Jeg har de sidste 2 gange ikke brugt det , viste mit danske , ingen problemer i det.
    Er sgu mærkeligt at man ikke snart kan bruges vores i andre lande , fylder som en A4 mappe det kort.
    Og ja kør efter reglerne , bøder er dyre og man risikerer at skulle i retten.
    Og INGEN alcohol i bilen og slet IKKE en åbnet.
    Og husk gps.
    Og drop McD og BK , brug alm diner/restaurent og tag deres burgere , uhmmm og har du muligheden så prøv en bison burger



    SMLDK

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SMLDK
    Jeg har de sidste 2 gange ikke brugt det , viste mit danske , ingen problemer i det.


    Var et krav ved leje af bil hos Hertz i LA da jeg var der - kan være forskelligt fra sted til sted, men altid en god ide at have det med. Da ens normale kørekort sådan set ikke er gyldigt i andre lande end inden for EU :)

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2



  • Skal også selv på roadtrip engang, men kan godt se fornuften i det med benzinøkonomien, men personligt vil jeg da hellere smide et par tusind mere efter benzin, også få en rigtig stor amerikaner bil og kører igennem landet, i stedet for en lille plastikspand, det er da ikke så spændende efter min mening. Man SKAL da have en eller anden form for v8er :)


    Er selv 22 når jeg skal derover, er det et problem ved billejning tror i? Kan det lade sig gøre at leje en stor slæde som 22 årig derovre? I en god måneds tid

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DXC


    Skal også selv på roadtrip engang, men kan godt se fornuften i det med benzinøkonomien, men personligt vil jeg da hellere smide et par tusind mere efter benzin, også få en rigtig stor amerikaner bil og kører igennem landet, i stedet for en lille plastikspand, det er da ikke så spændende efter min mening. Man SKAL da have en eller anden form for v8er :)


    Er selv 22 når jeg skal derover, er det et problem ved billejning tror i? Kan det lade sig gøre at leje en stor slæde som 22 årig derovre? I en god måneds tid


    Selvfølgelig skal man have det sjovt :) Men tro mig det er lidt dyrt der ovre efterhånden....


    [Blocked Image: http://home.tvpe.dk/temp/525-dscf3623.jpg
    10k i leje for 10 dage med gratis kilometer, men det var kun fordi der var "tilbud" på den ellers stod det til at koste ca 16k.


    Så det eneste jeg kan sige er, book hjemme fra og find et sted som udlejer til folk under 25, så google en tur efter "car rental" også byen du starter i, så skal du nok kunne finde noget.


    En øse som den Vette jeg lejede der ovre skal du måske skyde en hvid pil efter, tvivler at de vil leje sådan en ud til folk under 25. Men måske kan man, men det kommer til at koste kassen så hehe
    Gik heller ikke så meget op i hvad turen kostede mig, jeg gav folk herhjemme fingeren og fejrede min 30 års dag i USA :) super fed tur og man kunne bare slappe af og nyde det (selv om jeg var alene af sted).


    Altid det bedste og nok eneste råd man får -> FORBERED DIG GODT HJEMMEFRA! :dance:

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

  • Roadtrip i USA kan varmt anbefales. Jeg var selv på en for nogle år siden. Ruten i hovedtræk var:
    New York - Washington DC - Chicago - Yellowstone - Salt Lake City - San Francisco - Yosemite - Las Vegas - Grand Canyon - Phoenix
    Bilen blev afleveret i Las Vegas hvor vi så kørte videre med nogle amerikanske venner.


    Bilen var lejet og det vil jeg bestemt også anbefale jer. Derved har man de rette forsikringer i orden allerede (til bilen, ikke rejseforsikringer). Desuden får man som regel en forholdsvis ny bil. Vores var en Pontiac Grand Prix 3.8L og den havde kørt omkring 400 km da vi modtog den så vidt jeg husker.
    Vi lejede gennem Holidayautos.dk som formidler biludlejning. Man skal lige være opmærksom på at det som regel koster ekstra hvis man ikke afleverer samme sted som man lejer. I vores tilfælde var det $200 ekstra, men da vi undersøgte markedet dengang så vi nogle steder hvor det var helt oppe på $1000 ekstra.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Og ja, brug diverse lokale dinere istedet for alt det McD-crap. Det andet er 10 gange bedre. En af mine venner anbefaler desuden på det varmeste morgenmadsrestauranten Norma’s i New York når I kommer dertil. Og husk en ret per person er nok!


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna
    Og ja, brug diverse lokale dinere istedet for alt det McD-crap. Det andet er 10 gange bedre. En af mine venner anbefaler desuden på det varmeste morgenmadsrestauranten Norma’s i New York når I kommer dertil. Og husk en ret per person er nok!


    Anders


    yep sådan noget er altid guld værd...


    Verdens bedste hjemmelavet burger med fritter til fås her http://maps.google.com/?ie=UTF…nLg&cbp=12,185.79,,0,1.41


    Det er sådanne små steder man skal finde og skulle folk komme tæt på Grover Beach, CA (mellem LA og San Francisco) så klart besøg den lille super hyggelige by.


    også gjorde det ikke noget at servitricen var damn cute :9xo

    Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
    GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit


    Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
    HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6


    Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2