Hvad kommer Windows 7 til at hedde?

  • Ligesom Windows 6 (?) hedder Vista og blev kaldt Longhorn i sine tidlige dage, så må Windows 7 vel også få et navn og gerne snart..


    Det kan sagtens være den har fået et rigtigt navn allerede, der er mange ting der går mig næsen forbi for tiden :P der er nok en hel del der allerede nu kender det som Windows 7, men det kan vel ikke være alvor at kalde det "syv"?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    er Windows 7 ik en af de første OS from MS som faktisk beholder sit codename?


    "Windows 7 (formerly codenamed Blackcomb and Vienna) is an upcoming version of Microsoft Windows, a series of operating systems produced by Microsoft for use on personal computers, including home and business desktops, laptops, tablet PCs and media center PCs."

  • egentligt et underligt nummer at starte på


    men den blog dasjap linker til, kommer med følgende teori:


    I don’t know the answer definitively, but can easily get to that point if I count only members of the NT family with numbers attached to their names: Windows NT 3.1 (yep, that was the very first release), 3.5, 4.0, 2000, XP, Vista. That’s six, making the next release number 7.


    min egen teori er dog en smule anderledes:


    Vi har de "gamle" windows udgaver Windows 1.0, 2.0 og 3.0 sammen med windows 3.1 hvorefter Windows NT fører linjen videre med NT 3.1 , NT 3.51 (ikke 3.5), hvorefter NT 4.0 overtager det GUI vi kender fra Windows 95 og fremefter.


    Windows NT 5.0 (AKA. Windows 2000 som navnet det blev solgt under)


    Windows NT 5.1 (Whistler/XP) hvis man ser på versionsnummeret, selvom jeg dog betragter XP mere som værende en version 6.0 af NT linjen. Husk at XP førte NT-linjen og 9x/ME linjen sammen.


    Windows NT 6.0 er også kendt som Vista, dog er det igen ud fra versionsnummeret i Vista, selvom jeg selv synes det virker som en NT 6.5 i forhold til min mening om XP, da Vista IMO stadig virker rimeligt ufærdigt.


    til sidst har vi Windows 7, altså Windows NT 7.0, hvilket jeg dog skulle mene at MS vil bruge på kommende versioner (fx. Windows 8, Windows 9, Windows 10.)

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • Og for lige at få det sidste med, har Windows 7 faktisk versionsnummer 6.1, da det egentlig "bare" er en kraftigt optimeret og tunet Vista.
    Så den hedder Windows 7, men er version 6.1?
    Ja bare de selv kan finde hoved og hale i det. ;)

  • Jeg har hele tiden regnet med at det var noget lignende dette:


    Windows 3 = Windows 3 (doh)


    Windows 95 = Windows 4


    Windows XP = Windows 5


    Windows Vista = Windows 6


    Windows 7 = Windows 7 (doh...igen)


    Så passer rækken igen.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().


  • Hvor er Windows 98/ME, Windows 2000, og Windows 2008... :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi


    Hvor er Windows 98/ME, Windows 2000, og Windows 2008... :)


    Windows 98/ME er jo sådan set bare 95 (kald dem Windows 4.1 og 4.11 om du vil). Jeg har kun taget de Windows-versioner med som sigter mod det private marked (hvilket også får systemet til at passe).


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Den kommer bare til et hedde 7. Vi havde besøg af vores microsoft konsulent den anden dag, der kom og satte en masse små reklame ting og sager op. Det hed bare 7. :)

    "There are 10 kinds of people in this world, those who understand binary, and those who don’t"