21

15.12.2019, 21:33

14. December - det begynder at ligne noget

Sikke tiden dog går, det er allerede den 15. December og jeg fik lige sprunget lørdag over...
Jeg er en gamer med stort G så blev fanget af både Sequence med konen (jeg vandt 4 ud af 5 spil, ups), et par forskellige voyages i Sea of Thieves (der er en ny Maiden Voyage der lige skulle gennemføres) og så nogen runder CS med vennerne (3 ud af 3 spil med højest headshot score)

På buildet er der blevet spartlet og malet så vi snart kan montere!

Mangler lige 1 omgang maling mere før det er helt sort

Om et øjeblik kommer dagens opdate for den 15...

22

15.12.2019, 22:07

15. December - SSD mods

Jeg ved ikke om du læste det, men i starten skrev jeg noget om at min ven ville have maskinen skulle være helt SSD, for at gøre den mere stille og fordi en HDD ikke ligefrem er så pæn at kigge på når den er helt bar

Det her er 2 af de 3 SSDer:

Skilt ad:

Før mod:

Black out mod:

Vi ses imorgen til et AiO mod!

23

17.12.2019, 21:08

Undskyld men jeg er lidt overvældet af den response en lille video på min twitter har fået idag (noget med Sea of Thieves) + oven I det er min søn kommet til skade, så jeg har kun energi til en lille sejltur - så I må få en massiv update for de dage der mangler imorgen forventer jeg :pokey:

24

18.12.2019, 09:16

Av da - God bedring til purken. ;(

Cyberduck
| Lian Li PC-O11 | ASRock Taichi Z370 | Intel 8700K @5.2GHZ | 2x8GB Trident RGB @3200 Mhz | Zotac RTX2080 | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x500GB NVME, 2x500GB SSD | 2TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK, Alphacool og Enermax |

25

19.12.2019, 20:12

Av da - God bedring til purken. ;(

Tak :cheers:

Han har det igen :thumbup:

26

19.12.2019, 20:19

16. December - AiO mod

All-in-One kølere er ikke altid lige pæne. NZXT Kraken X31 er ingen undtagelse (selvfølgelig bruger jeg Kraken køler, man er vel pirat)
Husk på at computeren faktisk ikke er helt ny længere, derfor er det en ældre køler der er tale om og der ikke bliver opgraderet noget hardware undervejs, kun modded.

Sådan her så den ud før jeg begyndte:

Skilte den ad:

...og for dem med skarpt syn så har jeg faktisk hemmeligt teased for det her mod tidligere, det er den runde dims i midten:

Jeg løb desværre tør for maling, så den fik kun 2 lag og stregerne skinner lidt igennem, men jeg tænkte hey det er et Asus ROG motherboard, så hvorfor ikke pynte den lidt:

...vi er kommet et par dage bagud så om et øjeblik får I en update mere :rules:

27

19.12.2019, 20:39

17. December - deep mods

Vi er begyndt på de små detaljer som ikke ret mange gør, de detaljer der adskiller et mod fra et andet og gør det til noget helt særligt.

Det her er sådan jeg fandt grafikkortet I min vens PC så ud da jeg fik den skilt ad:

Ja, det er støvet, orange og grå - alt sammen må vi gøre noget ved…

Startede med en omgang strip:

Helt ned til chippen:

Alt blev renset, ny kølepasta (min favorit er Coolermaster Master Gel Maker Nano) og malet!
Husk, temaet er død, "Reaper", sådan lidt batman agtigt I farven med en mat sort:

...vi ses om lidt til den 18. december

28

19.12.2019, 20:54

18. December - fremskridt

Sådan her ser den ud på nuværende tidspunkt:

En af de små ekstra ting jeg lavede var at jeg fandt en lille kort RGB strip som var meget billig, lille problem er bare den var så billig den kom uden ledning…

Med lidt lodning og så lyste den op!

Man kan ikke rigtig se den I det færdige build, men den ligger inde under den ene kant på motherboarded og laver lidt underglow

...I har fået rigtig mange updates oven I hinanden nu, så den 19. bliver en rolig men super cool en af slagsen!

29

19.12.2019, 21:41

19. December - "Reaper"

Det er de her farver jeg går efter I builded, har fået fat I et sæt super fede kabler fra Reaper Cable, er nød til at lave et shoutout til dem for er meget begejstret over deres kvalitet, er helt sikkert ikke sidste gang jeg bygger med noget fra dem

Farven hedder "Carbon & Billet grey"

Det er derfor jeg gør så meget ud af at fjerne alle de andre kabler, de her kabler er for fede og resten står ikke på mål med deres look

...se med I næste "afsnit" når der moddes videre

30

24.12.2019, 12:02

20. December

Mig og de her December posts går aldrig som planlagt… for 2 år siden endte builded først med at blive færdigt til maj og sidste års December projekt blev lidt opgivet og står stadig ufærdigt fordi jeg ikke rigtig har tiden til at gøre det.

I år havde jeg håber det ville blive lidt anderledes og har forberedt mig en hel del mere, men alligevel sidder vi nu her 1 dag ud over min egen deadline og mangler 4 dages post. Ups...

I får dem nu her alligevel:

Et af målene med det her build er at lave stortset usynlig kabling. En af måderne er at placere hulller skjulte steder.

Jerg har fans :clap:

Så blev radiatoren monteret med skjulte kabler

Vi ses om lidt til endnu en update

31

24.12.2019, 12:49

21. December

Først en lille historie, I 2010 moddede jeg Macs og iPods, det er der storset ingen som gør - men jeg gjorde det.
Et af de projekter jeg lavede var en sort Mac Mini:

Den blev vildt populær på nettet rigtig mange steder og 2 år senere lavede jeg hvad der I en kort periode var verdens hurtigste Mac Mini ved at skifte RAM, SSDer og tweake lidt på kølingen.

De 2 maskiner gjorde at jeg dengang blev genkendt på adskillige Mac sider og fik mine billeder delt alle mulige steder, det er også lidt af historien bag hvorfor jeg kalder mig "AT0MAC" som idag er meget mere end bare et alias.

Pointen med at nævne de to projekter, er for at fortælle lidt om hvor vigtig denne her komponent er - min ven overtager en af SSDerne fra min lynhurtige Mac Mini. Fordi den er ret særlig så skulle der også gøres noget særligt med den.

Før:

Efter lidt acetone:

Efter en UV tusch, lidt lak og en UV LED:

Jeg løb også ind i en uforudset udfordring, hvordan hulan skal jeg kable det forskellige op?
Måtte smide pladen på 2 gamle stole og kravle ind under den...

Resultatet minder lidt om en bombe, der er godtnok meget på bagsiden

Der er også kommet en pokkers lang LED strip på som får strøm fra en altid tændt USB port på bundkortet, og der er en tænd/sluk knap på ledningen hvis ikke den skal være tændt. Vægophænger et også monteret. Det er lavet til at bære meget tungere TV så skulle ikke være nogen problem med den her computer.

Vi ses om lidt til endnu en update

32

24.12.2019, 13:07

22. December

Vi er så tæt på nu....

Skal lige har ordnet de sidste billeder og så skal I nok få det her af se samlet og færdigt :9xo

33

24.12.2019, 13:58

23. December

Hvis du kigger godt efter, så sidder beslaget lidt wonky på et af de sidste billeder, det måtte fixes, men hvordan gør man lige det på en vægmonteret PC - med køkkenruller som underlag!

Hey, der er så meget mere at vise så I får en masse detalje billeder I denne update og de færdige billeder lidt senere.
F.eks. de UV LEDer der lyser SSDen op - de sidder på siden af strømforsyningen, har markeret dem med lilla og markeret på SSDen hvor der er tegnet med UV, fordi det er UV så er det usynligt undtagen når LEDerne lyser, dét er MEGA cool!

Det malede grafikkort ser så fedt ud, det er stortset ikke synligt, fordi man skal se direkte fra siden for at bemærke det men dét blev godt!

Det lille mod på AIO blev også ret godt, det matcher rigtig fint med resten af hardware.

Reaper Cables ser så godt ud, det er de eneste kabler som er sådan rigtigt synlige I hele builded

I får hele builded lige om lidt

34

24.12.2019, 14:47

24. December

Lad mig præsentere:

*Reaper PC*

Test-fit hos mig:

Sådan her ser den ud installeret hos sin ejer, lige ved siden af et vindue og lige over skærmene:

Tak til alle dem der har kigget med :cheers:
Det har været en kæmpe udfordring at bygge og håber I syntes resultatet blev godt :finger:

God jul alle sammen!

35

25.12.2019, 12:10

Fedt resultat. :thumbup:

Cyberduck
| Lian Li PC-O11 | ASRock Taichi Z370 | Intel 8700K @5.2GHZ | 2x8GB Trident RGB @3200 Mhz | Zotac RTX2080 | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x500GB NVME, 2x500GB SSD | 2TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK, Alphacool og Enermax |

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.
MEST LÆSTE
MEST KOMMENTEREDE