Er CrossFire/SLI det værd?

  • Hey!


    Jeg skal have nyt grafikkort, og jeg overvejer muligvis at købe 2x XFX 8800 GT Extreme 512MB eller 2x Sapphire ATI Radeon HD 3870 512MB og køre hhv. CrossFire eller SLI med dem..


    Men kan det overhovedet betale sig at købe 2 kort nu og køre dem sammen? Eller skal man nøjes med ét og vente til næste år eller hvad nu der sker?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af DKsDEVIL
    imo har du så kun 1 valg 3870 for de chipset der kan køre sli stinker IMO.


    Så dårlige er de da heller ikke. Mit MSi board med et 650i chipset kører da udemærket og da oc ganske godt

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Infrantic
    Hehe okay, men det var dog ikke det der var spørgsmålet..


    Spørgsmålet er om det kan betale sig at købe 2 grafikkort, eller om jeg bare skal købe ét? :)


    Hvis du har pengene til det er der masser at hente i både at køre SLI og Crossfire. Dog er et enkelt highend kort nok til de fleste. ;)

    Conroe Q6600 @ 3.2ghz
    Asus P5W64 PRO
    XFX Geforce 8800GTX XXX / 24" Dell Ultrasharp 2407WFP
    4Gb Corsair PC8500
    Lian Li PC-7 Black / Seasonic 600watt S12 SLI

  • Tak for inputs :)


    Pengene er slet slet intet problem, tværtimod ;)


    Ej, men spørgsmålet er hvad der er bedst :p


    Og.. Ja selvf. lever resten af computeren op til det, det bliver:


    Asus P5K3 Deluxe
    Intel C2D 3,0GHz
    Corsair Twin2X 2x1GB RAM
    Og så enten et enkelt af de to grafikkort.. Eller 2 :)

  • i dit tilfælde ville jeg så nok vælge 1 enkelt rimeligt højt ydende..8800 GT fx....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    i dit tilfælde ville jeg så nok vælge 1 enkelt rimeligt højt ydende..8800 GT fx....


    Hmm.. Nogen begrundelse? :)


    Hælder godt nok lidt selv til 2 grafikkort, men kan ikke rigtigt se hvad der skulle være bedre ved et enkelt for mig, så hvis du ville forklare ville jeg blive glad! :p

  • "As we have found time and time again, the performance gains offered by SLI are far from consistent, as one game can show an 80% increase in performance while others see 10% or less. On average we saw a 42% performance increase when using SLI with the GeForce 8800 GT."


    Hvis du skal op i de store opløsninger kan SLI/crossfire godt betale sig...

  • Her er en CF vs. SLI test
    http://en.expreview.com/?p=53


    Final thoughts
    From the test result we can notice in more than 90% items, Crossfire scale more better than SLI. In 60% test items CrossFire scale up more than 50% performance compare to single card. But in only 40% items SLI can scale up to 50%.


    More surprisingly, in 30% items there’s more than 80% scale in Crossfire. But we can hardly find a 70% scale in SLI solutions. In one word to sum this up: ATi’s Crossfire is more efficiency than SLI.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    Her er en CF vs. SLI test
    http://en.expreview.com/?p=53


    Final thoughts
    From the test result we can notice in more than 90% items, Crossfire scale more better than SLI. In 60% test items CrossFire scale up more than 50% performance compare to single card. But in only 40% items SLI can scale up to 50%.


    More surprisingly, in 30% items there’s more than 80% scale in Crossfire. But we can hardly find a 70% scale in SLI solutions. In one word to sum this up: ATi’s Crossfire is more efficiency than SLI.


    Kanon grammatik :))
    Altså hvis du har penge du bare vil fyre af så er to kort hurtigere end et, men det bruger også mere strøm.
    Hvis du ser på Intel-chipset (hvilket du vist gør ;)) skal du have ati, de tillader cf på den platform.

  • kanon dobbeltpost fra dig igen :D

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    kanon dobbeltpost fra dig igen :D


    jeg ved slet ikke hvad der sker. Det sker hele tiden. Og af sig selv. Og browsere med tweak lukker sig selv eller hænger osv.

  • kan det være et adblock addon der fucker eller lign ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Tak for svarene allesammen! :)


    Jeg tror jeg er kommet til den konklusion, at jeg køber et enkelt HD 3870 kort, da min skærm er en ret gammel 17" CRT (Er det ikke det de hedder? :p), så jeg vil ikke kunne komme op i de store opløsninger..


    Dog regner jeg emd at få ny skærm inden længe (ingen sikkerhed omkring jul, eh?), men så kan jeg jo købe det ekstra grafikkort til den tid! :)


    Mange tak for inputs allesammen! :D


  • Jo det er en CRT (eller gå-bag-ud skærm ;) )


    Quote

    jeg ved slet ikke hvad der sker. Det sker hele tiden. Og af sig selv. Og browsere med tweak lukker sig selv eller hænger osv.


    Imens jeg sad og svarede på en tråd, var det ligesom at siden blev vandet, alle smilies med animationer var slørede, og resten var sådan sløret rundt i kanterne... :rolleyes:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    kan det være et adblock addon der fucker eller lign ?


    Nej jeg synes nærmere det er mere stabilt når jeg er på den ene af tre-fire browserinstallationer der bruger adblock :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Slacker


    Nej jeg synes nærmere det er mere stabilt når jeg er på den ene af tre-fire browserinstallationer der bruger adblock :))


    Har også haft det problem som dig som jeg løste ved at deaktivere flash og så forsvandt alle problemerne.