vga eller dvi til scart converter ???

  • hey folkens jeg skal finde en converter til mit mediaa center så den kan sætes til t almindeligt scart stik...
    indtilnu har jeg ikke haft noget held med svhs til scart convertere så jeg håber i kan hjælpe.
    mit gfx er et 7300 gs.
    tv skal jeg lige have kigget på.


    på forhånd tak Dwmc.

  • ok har nu fundet et rgb stik der passer med det 9pin mini din der sidder bag på kortet men jeg kan simpelthen ikke finde en rgb til scart adapter...


    Nogen der har en ide??
    har kigget edb og hifi priser igennem..


    hygge

  • S-video skal ikke konverteres for at kunne sendes til et SCART-stik, spørgsmålet er om dit TV-understøtter S-video via SCART. Ikke alle TV gør dette. Hvis dit TV har flere SCART-indgange, kan du prøve en af de andre, på nogle TV er det nemlig sådan at kun én SCART-indgang understøtter S-video.
    Hvis du vil konvertere RGB-signalet i VGA-stikket til en PAL RGB-signal som kan transmiteres via et SCART-kabel, skal du have fat en konverter-boks, som den der nævnes i det første svar her i tråden.


    Hvilket TV er der forresten tale om?

  • WEll det er et tv jeg ahr fået brugt så der er self en eller anden klåge åge der skulle piolle mørket der sad bag på det af...


    Så model nummer er der ikke noget af.
    men det er et samsung 28" crt tv. har kjunnet resonere mig frem til at det må være et ef dem der hedder cw-28 noget noget
    det har 2 x scart bag på
    og volumen menu og kanal knapper på fronten.


    hygge dwmc