Distilleret vand

  • Hi, jeg skulle skifte kølervæske på mit system (1.2 liter)


    startede med at tømme det gamle
    og så distilleret vand + alt for meget additiver på (8x for meget) det var en regne fejl
    køre 1 time
    efter det tømmer jeg det
    og skyller efter med distilleret vand (1l)
    fylder så kølervæske på


    og her går det galt, det clear kølervæske bliver grønt og ser ud som det har alger i toppen af reservoir ?



    hvor får man billig distilleret vand, og hvor meget skal man bruge ?


    cheers lads

  • Begge fungerer lige fint. Du kan eventuelt skylle alting grundigt igennem under hanen indtil farven er væk, og så skylle igennem en sidste gang med det "rene" vand blandet op med additiv. Og så montere alting.


    Jeg har selv gjort dette flere gange - dog med EK's forblandede clear løsning i stedet for blandet vand.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • demineraliseretvand køber jeg i Thansen 2.5l 30 kr, 5l 50 kr, har brugt det på alle mine spilledåser, i de sidste 10 år

    Asus roc strix z390-f gaming, I9 9900k på vand,
    Msi Geforce rtx ventus 8Gb
    32Gb hyperX, 1333 dual
    Samsung 970 evo plus nvme 500Gb,970 win10p ,evo plus nvme 1tb spil,860 evo 500Gb lager
    Corsair 750m psu, Samsung rog strix xg258, Samsung 27” buet skærm
    2 ek-m2 nvme heatsink

  • demineraliseret vand i brugsen for 10 kr pr.Liter
    Hvis du skifter vand ofte har du ikke nødvendigvis,brug for additiver
    Additiver kan du fravælge hvis du ønsker at holde den elektriske ledeevne
    Så lav som muligt .For at : forebygge kortslutning,ved utæthed
    jeg selv skifter vand hver 4 måned .
    Og:jeg har gennem tiden haft små uheld med vand .Men der er aldrig sket skade på PCen
    Men gider du ikke skifte vand så ofte .Vil vandet forurenes af metaldelene i din vandkøler ,og ledningsevnen vil langsomt vokse
    og så Kan ! PCen tage skade ved en utæthed ..men det er jo et valg..
    Har her hjemme 2 PCer på vand (4,8 liter og 5 liter) så det er 100 kr for et vandskift


    Men som skrevet ..Jeg bruger ikke additiver eller/og farvet vand..


    Palle