Skal jeg bruge en switch?

  • Hej


    Jeg får fiber via TDC. Signalet går via routeren, der har fire udgange og som forsyner en trådløs router samt går ud i tre værelser i huset via boks med pds-stik i mit 'teknikrum'. Der er 7 ledige pds-stik i boksen i teknikrummet.


    Er det bare en switch, jeg skal bruge for at aktivere de sidste 7 ledige pds-stik? Og så bruger jeg den ene udgang fra routeren til at trække over i switchen og så videre derfra?


    Det vil så betyde, at de tre værelser går direkte på routeren, mens de sidste syv går via switch og derfra via til routeren. Logikken tilsiger, at forbindelsen er langsommere, når 7 pds-stik skal deles om én indgang til routeren?


    I givet fald - hvilken switch, skal jeg bruge og fungerer det så bare helt automatisk, når jeg sætter det op?


    VH
    Kasper

  • Tak for svar - vil jeg kunne se alle de enkelte enheder på netværket selvom de går switch'en?


    Ja alle enhederne er en del af samme netværk - Det er kun hvis du sætter flere routere op, at der kan opstå problemer her.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |