Plex på en Intel NUC?

  • Jeg har en DS918+ lige nu, og den er ærlig talt forfærdelig som Plex server. Ellers er Plex bare virkelig dårlig optimeret til den. En enkelt 1080P HEVC film kan skabe problemer.


    Er ikke meget for, at have brugt godt 4000kr på sådan en enhed og så skulle købe en NUC seperat ved siden af, men ville det ikke være meget bedre? Tænker også, at Plex til enten Windows eller Linux er bedre, da det nok er de versioner, der udvikles mest, fremfor en DSM port.


    Vil sådan set bare gerne kunne spille 1080p H265, gerne forholdsvis stille og lavt strømbrug. Er det i3 eller i5 jeg er ude i?

  • Hvad vil jeg ellers kunne bruge sådan en NUC til? Virker som lidt meget bare for en Plex server. Den kan sættes op som Minecraft server i guess. Det kræver vel ikke så meget igen. Hvad ellers?



    Og hvad er folks erfaringer med Plex og Chromecast? Jeg har ærlig talt problemer over 50% af gangene jeg bruger det, men synes jeg ikke folk jeg kender har, som kører det på en Windows maskine. Igen mistænker jeg DSM port.

  • Vi er pt. ret dovne derhjemme, så det er bare Chromecast via telefonen med DR og Dplay app'en.


    Men vi (eller jeg - Fruen er sgu ligeglad bare det virker) er igang med at få sat en lille Server PC op igen, som agerer NAS, Medieserver (PLEX osv.) og den slags. Og det kan da godt være at Minecraft også kommer på tale til et par personer, når der er gæster.


    Til det har jeg umiddelbart bare tænk et mITX kabinet og noget ala. en 6100 med 8GB RAM og så harddiske.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • HP microserver og Xpenology all the way.


    Har kørt med det i snart 4 år.


    Pt. kører jeg med en Gen8 opdateret med en Xeon E3-1265L v2 fra Ebay og 16GM RAM.


    De kan findes brugt for et overkommeligt beløb. Det er dog lidt en gør-des-elv løsning med hensyn til installation af Xpenology (Synology software).


    Når først det kører, så kører det til gengæld helt fantastisk. :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H