Computer starter ikke ved brug af power knap

  • Hej :) på det sidste har jeg haft problemer med at tænde min pc ved at bruge min tændknap på kabinettet.
    https://www.komplett.dk/produc…idi-tower/nzxt-h700i-sort



    Jeg har dog en tændknap på bundkortet. hvor den altid starter. og nogen gange kan det ske den starter med knappen på kabinettet. Jeg har ikke haft flyttet elleråbnet mit kabinet.


    Er der nogen der ved hvordan jeg lige måler mig ud af dette? :) skal man bare ohm power ledningen?


    Håber godt nok ikke det er kabinettet :(

  • Det bedste er et multimeter med diode/gennemgangstester - de bipper når der er kontakt mellem to poler. Er der ikke gennemgangstester i multimeteret - så aflæser man bare modstand/ohm.... er den et sted mellem 0-1 ohm er der kontakt...


    Det er ret sikkert selve kontakten i kabinettet (har en gammel pc der gør det samme), hvis kontakten føles som den ikke "klikker"... afhængigt af hvordan det er sat sammen, kan den ret nemt udskiftes... ofte er kontakten blot en trykkontakt med en plastikknap sat på ^^.


    Det sværeste bliver nok at finde en identisk kontakt at skifte ud med... :rolleyes:

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Det lyder helt klart som om at det er kablet fra kabinet knap til bundkort den er gal med. Nu har jeg ikke længere mit H700i, men jeg mener at knappen er en del af et større PCB, som muligvis kan skrues ud og udskiftes helt (sammen med USB osv. i fronten)


    Det bedste du kan gøre er at hive fat i NZXT's support på deres hjemmeside og forklare at PC'en altid tænder, hvis du tænder på bundkortet, men ofte ikke via tænd knappen, og se om de ikke kan sende en ny printplade. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |