GeForce grafikkort skifte til freesync eller g-sync skærm?

  • Hej.


    Jeg har i dag en skærm der understøtter g-sync.


    Jeg vil gerne have en skærm det understøtter HDR.


    I januar 2019 begyndte NVIDIA at understøtte freesync.


    Betyder det, at hvis jeg køber en ny skærm, kan jeg lige så godt købe en freesync skærm med HDR, i stedet for at købe en g-sync skærm med HDR?


    Der er stor prisforskel på freesync skærme og g-sync skærme.


    Mvh.
    Lang.

  • Du skal sørge for at tjekke om den skærm du ønsker at bruge er testet og godkendt af Nvidia. Der er efterhånden ret bred support, og selvom skærmen ikke er på listen kan det stadig godt virke.


    https://www.displayninja.com/freesync-monitor-list/


    Derudover, så sørg for at læse anmeldelser. For når det kommer til HDR så skal man altså betale mange penge for en skærm, der har ordentlig HDR. HDR400 er i næsten alle tilfælde en ligegyldig oplevelse og jf. flere anmeldelser jeg har set, har det været tæt på direkte fup. Så du skal op i HDR1000 for at få en ordentlig oplevelse, og så er markedet faktisk markant mindre (og markant dyrere).

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

    Rettet en gang, sidst af Berleburg ().