Hiper og MESH

  • Hej Alle, det er muligvis et dumt spørgsmål, men jeg håber en kan hjælpe.

    Jeg har Hiper fibernet med deres router. Dens WIFI er ikke særlig god, så jeg tænker at udbygge det med nogle MESH enheder. Jeg har før kørt med et AP i den anden ende af huset, så der er kablet forbindelse hele vejen rundt. Fungerer dette MESH bare som en klassisk extender, forstået på den måde at satellitterne ”arver” pass og indstillinger fra Hiper routeren når de sættes op i huset ? Jeg overvejer disse : https://www.proshop.dk/Router-…-Standard-80211ac/2787844

    Men der står ”2 routere” så jeg bliver lidt nervøs for om de kan spille sammen med min skod-Zyxel router fra Hiper ?



    Pft for hjælpen



    Mvh Kaizer

  • Du skal bede Hiper om at slå deres udstyr i Bridge mode, så den kun fungerer som modem, og så koble en af de Mesh enheder i forlængelse af den, som så bliver din reelle router.


    Mesh kan såvidt jeg husker ikke "udvide" et eksisterende netværk, da de så ikke kan gøre brug af Mesh (som er et skjult netværk enhederne imellem til at aftale hvilke enheder kobler på hvad), de skal køre deres eget lille netværk.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |