Unboxing af ASUS ROG Claymore Tastatur

  • Jeg faldt simpelthen for fristelsen af hele denne herlighed for 749 kroner hos Komplett. Til trods for at jeg har været ualmindeligt glad for mit Logitech G910 som stadig præsterer fantastisk. Med i prisen kommer også en særskilt NumPad og håndledshvile. Desværre er tilbuddet nu fjernet fra siden, men derfor vil jeg nu alligevel gerne dele et par billeder af tastaturet med jer.


    Sættet leveres i to æsker: tastaturet og numpad i én æske, og håndledshvileren i en anden. Begge æsker bærer stolt ASUS ROG varemærket.




    Indpakningen er meget solid, så der er ikke noget ved den der virker usikker, og der er ingen raslen eller løse dele indeni.



    Når den ydre æske er trukket fri, og den indre æske er åbnet op, finder man selve tastaturet, aka. Core, i venstre sektion, og numpad-delen i højre. Begge er indhyllet i nogle fine tekstilposer, der giver hele pakken et formidabelt og eksklusivt look.




    Det er ren fryd at pakke delene ud fra deres fine indpakning. Begge dele af tastaturet føles solide, tunge og generelt af meget god kvalitet. Den metaliske konstruktion giver en fed kølig følelse når man rører ved tastaturet. Det føles virkelig lækkert og helstøbt.




    Nedenunder finder man en konvolut, der indeholder lidt papirnusseri og en pose med tilslutningskablet. I konvolutten finder man også et par fede ROG-klistermærker i metal.





    Man tilslutter numpad-delen ved at fjerne et gummi-beslag på de respektive dele. Disse gummibeslag finder man på begge sider af begge enheder, idet man kan vælge om numpad-delen skal sidde i venstre eller høre side af selve Core-tastaturet. Det sættes meget let i. Der er ikke nogen låsemekanisme som sådan, men det sidder fast og sikkert når det er påsat Core-delen.





    Håndledshvileren leveres som sagt i en separat indpakning (og sælges også separat). Det er en meget simpel indpakning. Så der er ikke så meget at nævne her.





    Den "installeres" på meget simpel vis. Man skubber den egentlig bare op til Core-tastaturet (den rækker ikke over numpad-delen). Så den monteres ikke fast til selve tastaturet. Men har man en god bordflade eller XXL-musemåtte, så står den fast uden at flytte sig, under brug.





    Der er naturligvis RGB i tastaturet, der nemt styres via Aura Sync og den medfølgende software. Der er ufatteligt mange lys-modes, og det kan programmeres helt ned til hver enkelt tast.





    Jeg vil ikke gå i for mange detaljer omkring selve tastaturet, men:


    - Dette er udgaven med Cherry MX Red Switches.
    - Tastaturet kan med fordel bruges med et ASUS ROG motherboard, da der findes en række genveje, der kan direkte styre diverse OC-profiler, mv.


    Dette var blot ment som en ganske kort og simpel unboxing af dette tastatur som jeg nu er blevet meget glad for. Håber det var interessant.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Fed billedserie og fedt tastatur. Personligt har jeg det dog svært med håndledsstøtter; virker for debitorbogholderi-agtigt, selvom de garanteret tjener et formål Jeg kører selv daskeyboard 4 professional, som er fantastisk til arbejdsbrug. Men som ikke holder lir af nogen art.

  • Det skal du nok få mange gode timer med, har selv et magen til købt dengang det udkom til en helt anden pris 8o


    Det er jo også vanvittigt, hvad de prissætter disse nye generationer af flagskibs-tastaturer på. Men der er også kredset meget for detaljerne, og man får uden tvivl et holdbart produkt, der vil holde i mange, mange år.


    Berle, hvorfor ikke en lille video


    Uh, det kunne da være sjovt. Hvis jeg får tid en dag vil jeg gøre det.
    Desværre har jeg ikke 4K i mit DSLR. Men det har jeg dog i et videokamera, der bare ikke tager lige så lækre billeder. Men gad godt have et GH5 netop for at kunne tage nogle lækre 4K videoer.


    Jeg anser dit opslag som en direkte ansøgning til at blive anmelder, Berleburg 👍


    Haha, dog ikke. Jeg har bare et unboxing-gen, og når man nu har udstyret til at forherlige processen så deler jeg glædeligt ud af den. :)



    Fed billedserie og fedt tastatur. Personligt har jeg det dog svært med håndledsstøtter; virker for debitorbogholderi-agtigt, selvom de garanteret tjener et formål Jeg kører selv daskeyboard 4 professional, som er fantastisk til arbejdsbrug. Men som ikke holder lir af nogen art.


    Mange tak. :)
    Det er da også en seriøst svend, sådan en der. Jeg er meget glad for håndledshvileren. Jeg savner lidt, at den sidder monteret på tastaturet, så den ikke rykker sig så meget. Jeg har nok vænnet mig en del til det gennem tiden, så jeg foretrækker at have det.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Du siger bare til. :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Det er tæt på at jeg får lyst til at købe det tastatur, ud fra din anmeldelse Berleburg! :9xo skal lige forstå det, er det lavet af metal?


    Så vidt jeg lige kan se er toppladen i metal, og selve skelettet nedenunder i plastik. Det er meget normalt for de lidt dyrere modeller som f.eks. K95 :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Ja, det er en aluminiumsplade der dækker den øvre del af tastaturet. Selve kroppen er så af plastik.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless