Hvilket kabinet? pris, startpakke, hvad skal man vide?

  • Hej Tweakere!
    Da jeg på et tidspunkt skal kaste mig ud i byg af computer med custumloop, men da jeg intet ved om dette har jeg brug for nogle råd fra nogen eksperter på dette område! :T - Jeg står primært med et build som sagtens kan holde de næste par år, men kunne være sjovt i fremtiden at OC den, og deraf Custumloop, men jeg har brug for at vide nogle ting - Hvad er pris for sådan noget, min pc ligger i ca. 15K, hvor meget ekstra skal der ligges på til vandkøl? - det skal primært være på grafikkort, cpu, og evt andet ( Skriv endelig, hvad jeres erfaringer har bragt jer! :ph34r: ) er det bedst at købe en form for pakkeløsning første gang, jeg har kigget en smule med farver, matrialer, størelse osv :dance: Sidst men ikke mindst! er der noget jeg umilbart har overset? og der noget man skal vide til første gang? :love: :idea: :thumbsup:



    Håber på nogle lækre, og brugbare svar, skriv endelig hvis i har brug for at vide noget om mit nuværende build :rules:

  • Nu er jeg selv primært EKWB mand, så derfor vil mine forslag også ligge på deres produkter.


    Vi opsummerer lige lidt dine spørgsmål.


    - Giver det mest mening at købe et "kit" eller løsdele?


    Ja og nej. Din største udfordring ligger i om hvorvidt netop dit grafikkort har en vandkøleblock der passer. Det er ikke nok at det bare er et RTX2080 kort, og en 2080 block. De forskellige producenter laver ofte lidt om på placeringen af komponenter på selve kortet, hvor "FE" - founders edition er "standard" kort designet fra nVidia (Eller AMD), og typisk altid er dækket.


    Har du et kort som ikke er standard design, kræver det lidt søgning og detektivarbejde, for at finde ud af om dit kort overhovedet kan køles, eller om du er out of luck.


    Mit råd er (uanset hvilken vandkølingsproducent du kigger på), er at hoppe ind på EKWB's loop configurator guide, der spørger ind til dine komponenter, og laver en indkøbsliste baseret på dette. Så ved du hvor meget der skal til, og hvad det hedder - så har du noget at kigge eventuelle alternativer med. 8)


    https://www.ekwb.com/custom-loop-configurator/

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Hej jeg håber du får bygget en lækker pc.
    Jeg er så Noctua fan. Specielt Noctua NH-D15. Du kan selvfølgelig få den i amd cpu model (Noctua NH-D15 se-am4).Den køler cpu lige så godt som nogle vand køle systemer .den har en højde på 165 mm ,så kabinettet skal jo så være stort nok.
    Den larmer mindre og ingen vedligeholdelse ,plus den kommer med 6års garanti.
    Mht. Til grafikkort vil jeg anbefale Asus rog -strix-rtx 2080 som har 3 støjsvage blæsere der køler godt nok
    Til at man kan overclocke .der er 3 års garanti .
    Som cpu vil jeg anbefale amd ryzen 2700x som dog er op til 20% langsommere i spil end intel 9900k .men som regel har en god mindste fps.den er ca 1600kr Billigere end intel 9900k.du kan senere skifte cpu 2700x ud når der kommer nye generation ryzen cpu.der er 7 nano meter cpu på vej fra amd. 2700x er 12 nanometer.intel 9900k er 14 NM.
    Til ram bør du vælge 2 x 8 gigabyte 3200 MHz
    Som bundkort er jeg til Asus.jeg har aldrig haft problemer med de Asus bundkort jeg har haft i tidens løb.de virker bare.
    Kabinetvalg er en smags sag ,bare de er atx størrelse og passer til cpu køler højde .er personligt til corsair kabinetter med 5.25 slot til blueray drev

  • Hey guys!
    Tak for lidt hurtig feedback :goodpost:
    Her er mit build/setup som det folder sig ud.



    Kabinet, blæsere, psu. mm



    Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass

    Noctua NF-S12B 120 mm – x6


    Corsair tx-m 650 watt


    Asus PCE-AC88 AC3100 PCI-E Adapter


    1x 1tb samsung 860 evo ssd harddisk – 2 x 250gb 840 evo ssd harddisk
    -----------------------------------
    Reelt hardware.



    Asus ROG STRIX Z-370H
    Intel core I5 – 8600K )
    16 gb ddr4 2666 MHz
    Gtx 1080 Msi Gaming 8 gb.


    Jeg håber det svarede på nogen af jeres "spørgsmål" - jeg havde kigget lidt på phanteks køle"hoveder" og deres beholdere, men jeg tænker mere i forhold til hardtube, eller softtube tror jeg det hedder :rolleyes: værktøj, farver, fittings, tube størelse mm :clap:
    Håber på svar på nogle af de spørgsmål
    Med venlig hilsen Den våde gamer :T :T :9xo