Skiftet fra Windows til MAC

  • Hej,


    Jeg har igennem længere tid været stor fortaler for windows, men efterhånden bruger jeg min Mac noget mere end min stationære windows maskine. Hvorfor jeg overvejer at skifte ligger i, at jeg føler mig mere produktiv på MacOS end Windows. Styresystemer fungere mere flydende for mig, hvilket jeg er helt vild med.


    Da jeg det næste stykke tid vil prøve at køre min Macbook Air henover min 27" skærm, inden jeg bliver fuldblots Mac-mand, så kunne jeg godt tænke mig at høre om her er andre der har lavet ligende hop. Jeg vil meget gerne høre hvilke positive og negative sider I har oplevet.


    I får lige hvad setup jeg kommer til at prøve af det næste stykke tid:

    • Lenovo 27" 1440P IPS skærm
    • Cherry MX 6.0 Keyboard
    • Mx Master
    • Macbook Air 2015


    Ligeledes leger jeg også lidt med idéen om rent dock-setup, hvor jeg ikke længere har en stationær, men kun laptop. På denne måde vil damen og jeg kunne deles om kontoret og nemt sætte egen laptop til en dongle, og så sidder man med større skærm, lækker mus osv..


    Så igen, smid gerne jeres holdninger om ovenstående idé samt hvad I selv har gjort jer af valg da I skulle konvertere over til æblet.

  • Jeg har skiftet frem og tilbage så mange gange, at jeg ikke har tal på det. Som Mac-bruger føler jeg mig lidt anderledes, hvilket egentlig er ganske fedt. Jeg føler mig så også taget i røven rent økonomisk.
    Køber du en ny Mac i dag, er hardwaren allerede forældet. Til gengæld er designet lækkert, omend en smule forældet.


    Som Windows-bruger føler jeg mig lidt mere fri på hardware siden. Her er frit valg på alle hylder. Og jeg får mere for færre penge.
    Min stationære har erstattet en 27" 5K iMac, og min bærbare en 13" MacBook Pro. Jeg har fået flere kræfter for færre penge. Eneste minus er Retina skærmene. Og alligevel syntes jeg ikke jeg mangler noget.


    I sidste ende er det vel styresystemet det handler om. Både Windows og macOS har sine plusser og minusser. Det er en skrøne, at en Mac aldrig går ned, og der kan altså også komme vira på sådan en.


    Om du er mere eller mindre produktiv på en Mac, må du selv afgøre. Jeg er lige så dårlig til PhotoShop på Windows, som med macOS :whistling:

  • Har selv leget lidt med en Hackintosh et par gange, men det er aldrig blevet til noget seriøst. Windows får man nok aldrig banket ud af mig. ^^


    Men jeg vil da give Apple at deres "Install from Internet" og "Time Machine" koncepter fungerer utroligt godt. Så skal de bare blive bedre til at bygge maskiner der ikke overopheder under "intended use" og følge gældende reklamationsret i Europa, så kan vi snakke :D

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |