Ny computer

  • Hej Tweak


    Jeg har brug for en ny computer, da min nuværende er 6 år gammel og begynder at have det svært i wow raids. jeg håber I vil være behjælpelige med at finde en, da min viden om hardware desværre er på et niveau, hvor jeg let lader mig snyde af tallene (1080 er bedre end 1070 osv.).


    Jeg spiller udelukkende wow, hvor jeg raider sammen med 19 andre, hvorfor computeren skal kunne trække dette spil, gerne på max settings eller tæt derpå.


    Jeg spiller på en Dell ultrasharp skærm 1440p. Computeren skal være færdigsamlet, da jeg skal kunne sende hele computeren til reparation, hvis noget ikke virker.


    Desuden skal der under ingen omstændigheder være lys i diverse hardware eller kabinet.


    Prisen skal helst ikke over 10 - 11k, men kan godt strækkes lidt, hvis der er nødvendigt.


    Håber I vil være behjælpelige med at pege mig i den rigtige retning. Jeg har selv kigget på https://www.mm-vision.dk/visiongaming/Rage-gamer-computer med opgraderet ram eller https://www.mm-vision.dk/visio…g/Monster-gaming-computer


    På forhånd tak for hjælpen


    /Saciya

  • Nu tænker jeg højt - Men er det ikke lidt sjovere at få den bygget i en lokal(ish) butik, i stedet for at skulle sende hele dyret med posten hvis der er problemer? Det løber hurtigt op i mange penge af personlig erfaring.


    Men - Uanset hvad så ligger vi nok i noget 8600K processor, et 1070TI / 1080 grafikkort, 8GB RAM og en SSD på 240GB som udgangspunkt. Sørg for at (tilvælge) en kvalitetsstrømforsyning ala. Corsair/Seasonic/EVGA i stedet for at tage chancen med de billige kinesiske kopier. 650W er rigeligt.


    Hvorfor så et stort grafikkort? Fordi at det kræver mere end hvad et 1060 6GB kan håndtere at køre 1440P, med mindre du er klar på at gå heftigt på kompromis med grafikken. i5 8400 eller i5 8600K er det "bedste" til ren gaming - du får simpelthen ikke mærkbar merværdi ud af en i7 CPU.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Mange tak for hurtigt svar.
    Du har helt sikkert ret. Har dog ret gode erfaringer med mm-vision, men vil da helt sikkert lige undersøge, hvad der er lokalt.


    Hvis jeg nu tager udgangspunkt i https://www.mm-vision.dk/visio…g/Monster-gaming-computer, hvilken opgraderinger tænker du så? Strømforsyning og køler? Hvad med windows. Er det nemt at starte en computer op selv (Har kun prøver at geninstallere windows). Synes 800 kr. er meget for windows, især fordi jeg allerede har en licens.

  • Jeg ville faktisk ikke ændre på noget udover måske grafikkortet, hvis det endelig er (da både køler og strømforsyning er hvad jeg vil kalde fornuftige). Jeg har selv haft et 1080 siden de udkom på en 1440P skærm, og den kombination fungerer rigtig godt for mig. Det er ikke helt 144FPS i alle titler ved høje settings, men vi snakker stabile 60FPS og typisk også op omkring de 100 i mange spil.


    Du kan altid fravælge Windows, og prøve at føre din gamle licens over, eller købe en "brugt" licens på nettet til et par hundrede kroner. Vi kan sagtens blive enige om at 800-1000kr for en licens der er låst til et bundkort (som udgangspunkt) er meget. Har du en gammel Windows 7 licens på en bærbar eller noget, kan du ofte genbruge denne i Windows 10 (bare installer uden nogen nøgle, og tast den ind bagefter)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Endnu engang tak for svar.


    Og der skal ikke gøres noget specielt med bundkort eller harddisk første gang det startes. Det er bare at boote fra en usb og installere windows?

  • Du skal bare have fat i en 8GB (eller større) USB pen, og (eventuelt) ind i BIOS og vælge det som opstartsenhed den første gang du tænder PC'en. Hvis du får Windows på en DVD, så smid skidtet ud, da dataene er oldgamle.


    Du kan lave en Windows 10 Installation fra enhver PC med det officielle værktøj fra Microsoft med linket herunder.
    https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Den maskine du linker fra MM-vision er stortset en kopi af min, har bare samlet selv. Har bare andet kabinet,strømforsyning og cpu køler. Jeg kører også selv på Dell 1440p 165hz og 2 ekstra monitors. Hvis du clocker dit 1070ti en smule samt CPU så vil jeg mene det er rigeligt. Jeg spiller selv pubg, fortnite, cs, realm royal mm. Den har ingen problemer med at trække det i i 1440p, med alt det relevante på high. Jeg er en FPS sucker så jeg kører nogle gange lidt lavere grafik indstillinger for at få de ekstra FPS.

  • Overclocke er næppe noget jeg nogensinde kommer til at pille ved. Min interessere for hardware er meget lille, så min maskine skal bare fungerer en 5-6 år og så køber en ny.


    Synes at kunne læse lidt negativt om mm-visions kabinetter. Kan det evt. betale sig at opgradere til en af de to corsair?

  • Nu skal det også lige nævnes at Pascal serien af grafikkort i forvejen overclocker sig selv, dog lidt mindre end hvad man selv kan presse den til - det er ikke super relevant for de fleste.


    Det er lidt pest eller kolera hvad angår de kabinetter. Standard kabinettet er såvidt jeg kan se en af Phantek's, MMVision har licenseret og smidt deres eget logo på. Og alle kabinetterne man kan skifte til har mere eller mere det samme problem med begrænset luftindtag.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |