Bedste "In-house" streaming/kabling/m.m løsning?

  • Hey venner.


    Har fået ny lejlighed og vil i den sammenhænge lave et gaming setup til når gutterne er på besøg.
    Jeg vil køre alt fra min PC, hvortil jeg har købt 3 Xbox wireless controllers + receiver til.
    Spørgsmålet er så hvordan jeg opnår en elegant løsning til at få billede på fjernsynet.
    Der er cirka 5 meter fra PC'en til TV'et, skråt på tværs af en stor stue. - I første omgang har jeg bare købt et langt HDMI kabel jeg stikker
    i GPU'en og til TV'et, men det er knap så pænt og skal fjernes igen efter brug.


    Hvad har i af forslag til en lækker og relativt billig løsning? Wifi-streaming? Hardware dongle? andet?


    På forhånd tak :)

  • jeg ville trække et kabel rundt langs væggen, så er der minimalt der kan gå galt :-)
    der er vist også nogle meget dyre trådløse løsninger men ved ikke hvor godt de virker...

  • I skal passe på med lange video og IO kabler. Mener HDMI og DP begynder at få fejl efter en 5m penge.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Jeg havde samme udfordring. Min stue ligger ca. 10 meter fra kontoret, så jeg købte et dyrt HDMI kabel, samt et meget langt USB kabel med booster. Du kan sætte dit lydkort op til at sende lyden via HDMI, så den side er klaret også. Det hele kører under gulvene, og er fræset op i væggen, således at bagpå mit fjernsyn kommer der et HDMI kabel ud, 1 Blue Tooth Dongle, samt en Wireless Receiver. Så er man vist rimelig dækket ind :)

  • Hvis du har et nyere Nvidia kort i din maskine så prøv evt. at tage et kig på en Nvidia Shield løsning. Det kunne måske bruges og det virker ret let med Game Stream. Det kører alt sammen over netværket så det skruer meget ned for behovet for kabler.


    Jeg har det selv herhjemme og det fungerer uden problemer fra min PC i kontoret til mit TV i stuen. Jeg har dog ikke prøvet med flere controllere tilsluttet men det tænker jeg ikke burde gøre nogen forskel. :D

    Cyberpunk 2077 Build:


    AMD Ryzen 7 3700X
    MSI MEG X570 Godlike
    Corsair Dominator Platinum RGB 32GB
    ASUS ROG Strix RTX 2080Ti OC
    Corsair MP510 M.2 NVMe (960GB)

    3x 500 GB 2,5" SSD


    Corsair HydroX Custom loop.




  • har prøvet mig frem med både Nvidia game stream, Nvidia Shield og Xbox Ones game streaming funktion. Jeg synes ikke helt at det virker så godt som jeg ønskede det. For bøvlet, for ustabilt, for langsomt, for meget lag. Men det kan være at programmeringen/driverne er blevet bedre med årene.

  • Desværre så er trådløs hdmi pænt dyrt. Airtame koster omkring 2k. Så tvivler du får noget bedre end kable til en fornuftig pris. Ved Ikea har flere slags kabelskjule hvis du ikke vil had folk lægger mærker til kablerne.


    Men som andre siger er steam in-home streaming rigtig fin til casual spil. Jeg prøvede det nogle år tilbage, over en trådløs 2.4ghz forbindelse og der synes jeg det kørte Arkham City fint på min gamel bærbar. Det kan vel kun være blevet bedre siden da :9xo

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Wireless løsninger er gode til film osv, men ikke til spil. Her vil det skaben den del billed-lag i forhold til controllerinput.


    Kompetente løsninger er også rimelig dyre.


    Den bedste løsning er at have en kablet forbindelse mellem PC og skærm, eller at bruge en streaming-løsning


    Løsning 1:
    Hvis du har et godt wifi i dit hjem, kan du købe en billig USB dongle. Gå efter en 5 GHz model hvis du kan køre med det.
    Flyt derefter PC tættere på TV'et hvis det er muligt.


    Løsning 2:
    Træk ledning langs væggen og/eller sæt stikdåser op med HDMI, DVI eller VGA (komponentkabler kan også bruges op til 1080i opløsning).
    Der fines også vægstik der kan transportere bl.a. USB og ethernet med, om nødvendigt...


    DVI kan altid konverteres til HDMI, og, medmindre du kører 4K, kan du også få lydmed i gennem DVI kablet hvis du har et dual channel kabel (alle pins på nær "krydset" er fyldt ud i disse).
    Evt adaptere mellem DVI og HDMI skal også være dual channel


    VGA er en analog standard. Modsat DVI og HDMI kan det betale sig at gå efter dyrere kabler, som har et godt skjold. Derimod kan du også trække VGA ret langt (10-15 meter mindst), dog falder kvaliteten jo længere kablet er.


    Løsning 3:
    Brug en lille, kompakt maskine (fx. en intel nuc, eller en Raspberry pi klon med Intel CPU) og brug fx. Steam in-home streaming

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

    Rettet en gang, sidst af Foxx ().