Bærbar computer til videoredigering?

  • Hej tweak,


    Jeg søger lidt hjælp til valg af bærbar til min mor.


    Hun bruger meget tid på at redigere videoer i sin fritid, hun bruger pt Pinnacle prøver at få hende over på Davinchi.


    Specs hun leder efter:
    Skærm: 17,3" er et krav
    Processer: i7
    SSD: 256GB
    HDD: 1 TB
    Intern brænder


    Budget mellem 8-11 k


    Hun har selv en bærbar fra MM-vision, den er dog omkring de 6 år nu og viser sine svaghedstegn. Hun skal bruge en bærbar da hun har den med rundt til undervisning m.m.


    Jeg har selv kigget og fundet frem til disse:


    Virker til at være en god pris
    Acer Aspire V 17 Nitro 7-792G-72PZ


    Bedre grafikkort men også lidt pricey
    Acer Aspire V 17 Nitro VN7-793G-75ST


    Pricey men ser ret vild ud
    Vision G-Series G7760


    Har jeg fat i noget af det rigtige eller nogle der har gode bud/links evt. ? :-)


    Mvh Thomas

  • Hej


    Hvis din mor kan nøjes med en 15" skærm, så vil jeg klar kikke efter en brugt Lenovo W520 eller W530 med min 8 GB ram (gerne 16 GB RAM). Det er rimelig let at skifte RAM I en Lenovo W520/W530 tager 10 min, så hvis du finder en med 8 GB ram kan du opgardere senere.


    Angående ekstra harddisk så kan du enten købe en ekstern eller tage dvd drevet ud og købe en bay med en harddisk som du kan sætte I I stedet for dvd drevet.


    Jeg købte selv en Lenovo W530 til min veninde, som selv er begyndt på kursus I foto og video redigering.
    Jeg fik en brugt Lenovo W530 til 4500 kr. med en I7, 32 GB Ram, 256 GB SSD, Grafikkort Intel + NVIDIA Quadro 2000M.

    Hardware: Intel Core i7 4790K 4Ghz Haswell REFRESH, Asus Z97-PRO, Kingston HyperX FURY White Series 16 GB (1866 MHz), Asus R9 390, Samsung 840 EVO 250GB SSD, 2 TB WD Green HD, Noctua NH-D15, 2x140mm, PSU (500 W, Platin): Superflower SF-500P14FG, Fractal Design R5, Windows 10 Pro.

  • Det er umiddelbart svært at finde en bærbar, som har 2 HDD/SSD, samt DVD afspiller :)


    Men Komplett har pt. denne på tilbud https://www.komplett.dk/produc…-w204-173-fhd-mat-g-sync# som ellers burde gøre sig med de krav hun har, udover DVD afspilleren.


    Alternativt er der https://www.komplett.dk/produc…ge72vr-173-fhd-mat-120hz# som koster 1000kr mere end budgettet, men har intern DVD-brænder med også.