Tv boks til videoafspilning via USB

  • Hey Tweakers.


    Jeg søger en boks til IT spassere, som sluttes til tvet.


    Simpelt: søger en boks man kan smide til tvet via hdmi og afspille film via en usb harddisk.


    mere advanceret.
    jeg søger en boks med fjernbetjening, der IKKE ER APPLE TV så man kan lave alle film om fra blueray og dvd til .mkv filer og afspille dem via en elektronisk boks med fjernbetjening.
    apple tv er for låst mht at man selv ripper filmene, og en Nvidia shield har jeg selv, og anser den for advanceret.
    gerne med simple menuer og på dansk.
    den skal selv have kræfterne til at kunne transcode filmene hvis det er nødvendigt.
    de steder boksen skal bruges er hvor der ikke er et smart tv til stæde.
    Boksen vil blive anbefalet til børneværelser med tegnefilm på, og til knap så it kyndige forældre og lign personligheder.


    søger fatures:
    den kan selv indeksere når der kommer en ny disk på eller der er ændringer på den disk der altid er på.
    dansk
    fjernbetjening.
    Lan er ikke et must, men rart at have.
    hdmi udgang.
    brugervenligt interface, gerne med dansk
    det er ikke nødvendigt at den kan gå på youtube og browse.
    den må gerne kunne bruges sammen med Boxer til optagelser men ikke et must.


    tror jeg fik alt med, hvad anbefaler folket ?
    Hvad bruger folket som ikke er en Shield eller Apple TV ?

  • Jeg havde også en WD Live. Det ville også være fint til dine behov tror jeg. De er også rest prisvenlige så vidt jeg husker. Hvis du har mod på at nørde lidt, så kunne du måske kaste dig ud i en Raspberry Pi med Kodi. Den kan til og med sættes op til at bruge fjernbetjeningen til TV'et så man kun skal bruge en til at navigere rundt...

  • Jeg kan varmt anbefale dig en Raspberry PI. Jeg har været utroligt glad for mit lille “Hindbær” med XBMC mediecenter softwaren. Den fylder ingenting, trækker næsten ingen strøm, er hamrede billig og styres via dit tv’s fjernkontroller gennem HDMI tilslutningen.


    Kan du samle en simpel Lego model samt følge en trin for trin opskrift på nettet, så får du ingen problemer med at sætte den op – og når først den kører, så kan du glemme alt om den. Den opdaterer sig selv fra nettet og der er tonsvis af guides og videoer omkring hvordan det gøres på youtube.

  • En WD TV Live kan alt det du efterspørger. Er dog med engelsk menu, men så simpel at et spædbarn kan betjene den. Menuen er billeder og enkelte ord som f.eks. Video eller Music. En WD TV Live Gen3 har både LAN og Wifi og kan købes brugt for 300 kr på DBA.


    Jeg har selv et par stykker af slagsen og selv om jeg også har en Raspberry Pi 2 med Kodi, så er det alligevel WD boksen jeg vender tilbage til, for den er bare så meget nemmere at bruge og virker perfekt til mit behove. ( streaming af video og musik fra USB pind, HD eller fra NAS og PC )

  • Nightruler: jeg har et hindbær men der er visse generationer der ønsker en REMOTE og ikke mus og tastatur.


    Byte, kan godt se på WD´s hjemmeside at den er lidt forsvundet og nok ikke bliver holdt opdateret.

  • jeg overså lige delen med at man ku styre dne via remote controlleren via hdmi eller hvordan den nu snakker.


    men jeg må lige få min Hindbær2 hjem og smide kodi på og teste med et par videoer.