"stuck pixel" på helt ny skærm

  • Jeg fik i dag en BenQ 24" LED XL2430T i fødselsdagsgave.
    Den er købt hos komplett.dk, men efter kort brug konstaterede jeg at den har en såkaldt "stuck pixel".
    Dvs. at den ene pixel er en anden farve. (i mit tilfælde lyser den rød.)
    Komplett's support åbner først mandag, derfor er der nogen som kender til komplett's politik indenfor dette?


    Jeg har læst noget løst omkring at der minimum skulle være fem pixelfejl før de gjorde noget ved det.
    Min er dog ret tæt på midten, og meget irriterende. Jeg har prøvet de diverse software midler,
    men intet har virket. (der står dog også at chancerne ikke er så store.)


    Jeg vil nemlig ikke stå i den situation at den pixel ikke tæller som en gyldig grund til erstatning. I såfald vil jeg bare bruge min 45 dages returret (lovmæssigt kun 14 dage, men komplett giver 45 dage), og så få pengene tilbage og bestille en ny.


    Her på billedet har jeg tegnet (med lidt større prik) dens placering.
    http://imgur.com/tN4ECmy


    Mange tak for alt hjælp! :)

  • Hvis du allerede har prøvet apps der prøver at stresse den døde pixel igang, så er der nok ikke andet for end at gøre brug af din reklamation. Men du kan da prøve at snakke med sælgeren først og vedhæfte billedet.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Som du selv nævner er de rimelig irriterende med kravende til mængden af døde pixels. Ville helt sikkert bare bruge returretten, tror ikke de vil erstatte med kun 1 pixelfejl.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb

  • Som du selv nævner er de rimelig irriterende med kravende til mængden af døde pixels. Ville helt sikkert bare bruge returretten, tror ikke de vil erstatte med kun 1 pixelfejl.

    Jeg ville dog stadigvæk oplyse om fejlen, det er rimelig douche bare at sende den videre :)