HJÆLP! skal vælge en bærbar, alt for mange muligheder!!

  • hej jeg står og skal begynde studie og skal bruge en ny bærbar, den skal have min 8 gb ram og det er det eneste krav, derefter går jeg selvfølgelig efter en kraftig cpu, jeg vil helst gerne have så meget for pengene som muligt, mit budget er omkring 4000 men 3 - 400 kroner over eller under er helt fint,


    Jeg har kigget på et par fandt endda frem til en Asus Aspire men har derefter fået at vide jeg skal holde mig fra AMD CPU'er som så har fået mig til at overveje ville rigtig gerne høre hvad i havde af input?
    http://www.edbpriser.dk/baerba…51g-t1fh-id-11679801.aspx Acer Aspire 8gb Ram, 1TB Hybrid, Full HD AMD A10-7300 1.9 Quad



    har kigget på mange også overvejet en Dell Inspirion har hørt rimelig godt om dem, dog at jeg skulle finde en med SSD da de kan være noget langsomme,


    På forhånd Tak!! :9xo

  • hvad er det helt præcist den skal bruges til ?
    hvis det kun er skole til så er der ikke mærkbar forskel på amd og intel cpu'er.
    hvis det er mere heavy gaming så er intel at foretrække det samme gælder nogle tuingere programmer. premier osv osv...


    hvis jeg var dig ville jeg nok kigge efter en brugt hvis det er noget du gerne vil bruge til gaming også :-)

  • det er ikke primært til gaming jeg harr et "bæst" af en stationær hjemme som er til gaming men skal bruge en der kan holde til nogle tunge programmer, derfor 8 gb ram jeg derefter går efter en med en stærk Cpu for at den ikke tager for lang tid med arbejdet, mange programmer jeg skal køre er 3D programmer som AutoCAD og den slags så jo stærkere jo bedre jeg vil bare helst få så meget for pengene som muligt selvom det er et lavt budget jeg har


    og altså den vil jo nok blive brugt lidt til gaming men er på ingen måde et krav