980Ti & Titan X i sli

  • Overskriften siger egentlig det hele..
    Hvis jeg finder et billigt TitanX brugt en dag, ville jeg bare lige høre om det egentlig er muligt

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Svaret er både ja og nej.


    DX12 åbner op for muligheden, men KUN hvis udvikleren af spillet også vælger at programmere efter dette.


    Så at spiller understøtter DX12 er IKKE ensbetydende med at det vil virke.


    Ashes of Singularity understøtter denne feature, men der er ikke andre spil ude, som gør endnu

  • Ved godt muligheden er der med dx12, men det var ikke min ide..
    Tænkte at ti kørte samme chip som TitanX, og der derfor var en chance. Kørte engang sli med et 5970 og et 5870.. kørte som var det 3x5870, men ved ikke om ti og titanX ligner hinanden nok til det.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Stop nu!


    Det kan ikke lade sig gøre at køre SLI mellem de to grafikkort, uanset hvad folk påstår. Det er vrøvl. Det eneste der kan lade sig gøre, er at køre dem separat med DX12, men det er jo knap nok understøttet endnu. Men aldrig, som SLI. Slå det ud af hovedet.

  • Stop nu!


    Det kan ikke lade sig gøre at køre SLI mellem de to grafikkort, uanset hvad folk påstår. Det er vrøvl. Det eneste der kan lade sig gøre, er at køre dem separat med DX12, men det er jo knap nok understøttet endnu. Men aldrig, som SLI. Slå det ud af hovedet.

    Eller du kunne måske få dine facts straight? :)


    http://techfrag.com/2015/10/27…itle-and-they-work-great/


    Der har de testet forskellige kort i SLI, som en del af DX12. Udviklerne bag spil skal dog bare få spillende til at understøtte dette

  • Du er 100%? Hvis ja, så slipper jeg for at tænke yderligere over det :))
    Jeg snakker slet ikke DX12.. Men understøttelse af normal sli.
    Nogle påstod jo også at de 2 andre kort jeg havde ikke kunne køre CF, men det gik jo glimrende :)


    Stop nu!


    Det kan ikke lade sig gøre at køre SLI mellem de to grafikkort, uanset hvad folk påstår. Det er vrøvl. Det eneste der kan lade sig gøre, er at køre dem separat med DX12, men det er jo knap nok understøttet endnu. Men aldrig, som SLI. Slå det ud af hovedet.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Du er 100%? Hvis ja, så slipper jeg for at tænke yderligere over det :))
    Jeg snakker slet ikke DX12.. Men understøttelse af normal sli.
    Nogle påstod jo også at de 2 andre kort jeg havde ikke kunne køre CF, men det gik jo glimrende :)

    Ja han er 100% sikker, men tager 101% fejl ;) se mit link, det virker helt uden problemer, dog kun i DX12

  • Tolagarf har altså fat i den lange ende.


    Det er Scruffeh andre der blander terminologier på kryds og tværs.


    Scalable Link Interface(SLI) er et Nvidia patent, og så afgjort ikke en del af DX12.


    Alternate Frame Rendering(AFR) er et nyt tiltag i DX12 der tillader blanding af grafikkort på kryds og tværs.


    Derfor et 980TI og et TitanX i SLI kan ganske enkelt ikke lade sig gøre uden at Nvidia tillader det - Rent teoretisk kan det sagtens lade sig gøre, men det vil altsammen afhænge af om driveren tillader det eller ej.


    For endeligt svar ville jeg høre Nvidia selv

  • Jeg snakker om at forbinde to grafikkort af forskellige chip moddeller med en SLI bridge. Det kan ikke lade sig gøre. At DX12 kan køre multi GPU med forskellige produkter af mærke og GPU typer, har intet med SLI eller CrossFire at gøre (for den sags skyld).

  • Scruffeh, kender godt til linket, men det er slet ikke det jeg snakker om ^^


    Tak for svar til jer andre. Jeg glemmer muligheden, og holder bare udkig efter et 980Ti..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb