Fornuftig ydeevne

  • Bauer: Tak for linket. Den ser rigtig god ud.
    chrbast: Det kommer nu.


    Har fundet denne Asus X554LA-XO1186H. I kan se linket her: https://fona.dk/asus-notebook-x554la-xo1186h-4404232440. Fona har tilbud på den til 3333kr.


    Her er specifikationerne:




    • Intel Core i3-5005U processor (2.0 GHz)
    • Vægt: 2,2 kg.
    • 15,6" HD skærm (1366 x 768)
    • 8 GB DDR3 RAM og 128 GB SSD drev
    • 100/1000 LAN, Trådløst netkort (b/g/n) og Bluetooth 4.0
    • Intel HD Graphics med HDMI
    • USB 3.0, webcam og kortlæser
    • Numerisk tastatur
    • Windows 8.1 [64-bit]

    Jeg
    skal bruge den til at skrive på en ny bog. Det kræver jo rigtig
    resurser at bruge Word. Dernæst skal jeg se film på den. Vil også gerne
    arbejde lidt med Adobe Photoshop og Adobe Indesign på den. Arbejder med
    de programmer til daglig og ved at de kræver mange resurser. Jeg vil dog
    kun køre et program af gangen.


    Men må sige, at det virkelig er en god pris, som Fona har på den. Mange andre steder koster den over 4000kr.

  • Jeg ved ikke hvorfor du har oprettet tråden. Det lyder lidt som en salgstale det hele uden et konkret spørgsmål. Jeg går dog ud fra at det du gerne vil vide er, om den computer er noget værd i forhold til de ting du skal bruge den til?
    Svaret må være både og. Du vil sagtens kunne trække programmerne og også redigere i photoshop. Dog vil dette højest sandsynligt ikke køre helt flydende, da det altså er en mindre i3 cpu der sidder i den, samt at der ikke sidder noget dedikeret grafikkort. Adobe indesign kender jeg ikke, men det lyder også som noget der trækker tænder ud på hardwaren.
    Prisen for computeren er vel fin nok, hvis den mest skal bruges til skriveopgaver og surfing på nettet.

  • Som der bliver nævnt er det en billig pc men bestemt ikke god til det du skal bruge. Surfing og word kan den klare uden problemer, men jeg ville se efter en i5 uden U bagved. Umodeller er nemlig nedclockede versioner og til dit photoshop forbrug vil det hjælpe med en hurtigere processor. Det ser dog ikke ud til at nogle af de 2 programmer skal bruge et grafikkort.


    Hvis det er fordi det skal gøres billigt kan den her nok også klare sagerne. https://www.mm-vision.dk/Lenovo-B50-70-15-6

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb