Opgraderingsmuligheder i forhold til nuværende hardware?

  • Jeg står i den situation, at jeg ville høre dem der ved noget mere omkring specs angående hardware osv. end mig selv!


    Derfor spørger jeg jer!



    Udfra mit nuværende system, hvad kunne så være godt at opgraderer. Tænker selv at det der begynder at halte er min CPU og GPU? Har forresten overclocket min GPU med dens standard program som medfølger. Dog køre den ikke som jeg godt kunne tænke mig, i forhold til ydeevne.


    Skifter snart min harddisk til en SSD (samsung evo 250GB)!


    Angående spil så handler det om f.eks. Fallout 4, AC unity/syndicate, The division, Skyrim med ENB og lignende store titler som jeg gerne ville køre 50-60+ fps max out eller deromkring.


    Nuværende specs:


    Intel(R) Core(TM) i5-4590 CPU @ 3.30GHz



    NVIDIA GeForce GTX 770 2.0 Dedicated Video RAM



    BUNDKORT: ASUS B85M-G

    RAM: FURY HYPER X 8GB


    Harddisk SATA 1000GB


    Microsoft Windows 7 Ultimate 64-bit
    :9xo

  • Hej.


    Din maskine er jo egentlig helt fin. Men hvis du gerne vil have mere performance, så er det grafikkort du skal kigge på. Din CPU er skam på ingen måder haltende - tværtimod - det er en af de bedste CPUer til gaming. Det havde selvfølgelig ikke skadet hvis det var en "K"-model, som kan overclockes. Men det tror jeg ikke på er nødvendigt indtil videre.


    Jeg ved ikke hvilket grafikkort vil være bedst til dig, men måske noget GTX 970 / R9 380? Det kommer meget an på hvilken opløsning du spiller i. Hvis det er 4K skal vi op i en større model med gode mængder VRAM

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Jeg spiller i 1920/1080 24 tommer. Overvejer at skifte skærm til en 27 tommer.
    Når jeg bruger siden canyourunit.com siger den det er min cpu der halter samt GPU.
    Ville det ikke være bedre med en i7 eller i5 6500 eller en med 4ghz?

  • Jeg spiller i 1920/1080 24 tommer. Overvejer at skifte skærm til en 27 tommer.
    Når jeg bruger siden canyourunit.com siger den det er min cpu der halter samt GPU.
    Ville det ikke være bedre med en i7 eller i5 6500 eller en med 4ghz?

    Den side er for det meste noget bras. Lad være med at kigge på det.


    Hvis du vil se hvordan CPU / GPU klarer sig i spil, så søg efter benchmarks af spil.


    En i7 er spild af penge når det kommer til gaming. I7'eren har flere tråde, og er derfor en del bedre til multitasking end i5'eren - men det gælder kun i programmer, som kan benytte sig af dette. Spil har ikke gavn af de ekstra tråde, og selve teknologien og clockfrekvensen hos en i5 og i7 er stort set ens.


    Her er et review af The Witcher 3, som fint illustrerer min pointe. i7'eren ligger højst ja, men kun 3 FPS - og det er altså også med en højere clockfrekvens.


    Så endnu en gang: Behold den CPU! Du får altså næsten ikke noget bedre når det handler om gaming - medmindre man tæller overclocking me


    Angående VRAM på grafikkort, så vil jeg nok sige minimum 3-4GB i 1080p. De fleste nye kort kommer med +4GB

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Så det jeg kan forstå er at den opgradering jeg skal gå efter er ny GPU og en ssd? Vil en SSD endelig have noget effekt i spil udover loading tid?


    Har du nogle muligheder på en GPU som mit system ville udnytte fuldt ud?

  • Du får ikke nogen voldsomt mærkbar ydelsesforskel med en SSD andet end nedsatte load tider.


    Hvad er dit budget for et grafikkort? For et 980ti er jo toppen af poppen nu, og det ville nok opfylde dit behov meget godt. Men det koster en del knaster. Jeg tror også at jeg ville kigge efter et 970 eller r9 390. Dem kan du købe til en fornuftig pris.


    Om det skal være det ene frem for det andet afhænger i høj grad af, hvilke opløsninger du spiller i. Til 1920x1080 er 970 fint nok, men kommer du højere op, så begynder de ekstra VRAM på r9 390 at gøre en lille forskel. Sidder du desuden med en ekstra skærm tilsluttet, så er de ekstra VRAM yderligere at foretrække.


    Men alt afhænger af pengepungen.

  • +1


    Jeg er helt enig med Igel. Jeg synes personligt det er rigtig rart at have spil installeret på en SSD - men det giver ikke bedre FPS, men hurtigere loading tider. I nogle spil kan det endda føles mere flydende - Hearthstone f.eks, hvis man kører igennem card collection på en SSD går det hele instant, men på en HDD kan det virke lidt mere trægt

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Der er altid nyt på vej. Men du har ret, Nvidia har vist noget i kog, det skulle dog så vidt jeg husker først blive i Q3 eller Q4 næste år. AMD kommer jo også meget snart med et Fury x2 eller hvad navnet nu var.


    Men et 980ti er ikke et skidt køb, hvis man da har pengene.