Opgradering

  • Hejsa Tweak.dk


    Min pc er ved at være outdated og den har svært ved at trække nyere spil, jeg har derfor valgt at få den opgraderet lidt. dog ved jeg ikke hvad der ville være bedst at opgradere. Mit budget ligger på 5 tusind kr


    Lige nu består min pc af:


    bundkort: Gigabyte GA-89OFX-A-UD5
    cpu: AMD phenom II x6 1090t
    gpu: nvidia 570
    ram 8 gb hyperx 1600 mhz
    psu: 750watt
    ssd 250 gb


    håber i kan hjælpe mig

  • Hvilket mærke er din PSU?


    Og jeg havde taget en i5'er, genbrugt RAM'ne og SSD'en. Så burde der være råd til et GTX 970. Resten er ikke rigtig noget værd mere.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • 700 watt er mere end rigeligt. :)


    Blot til orientering, så kommer der nye intel skylake (låste), der er billigere end de 2 der allerede er på markedet (i5 6600k og i7 6700k).


    Tror det kommer til at knibe ned at holde sig inden for dit budget, hvis du vælger en 6600k. Men hvis du gerne vil overckocke, så bliver du nødt til at hæve dit budget lidt.


    Og som jeg skrev, så kan du genbruge dine ram, da skylake både understøtter ddr3 og ddr4. Hvis det er gaming du bruger din pc til, så er der ikke rigtig nogen forskel.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Det er ikke nogen god idé, da din cpu vil være flaskehals. For at få det maksimale ud af et fury, skal du op i en intel i5.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Start med at købe et grafikkort der dækker dit behov og smid det i maskinen. Det burde kører fint.


    Ellers ved du hvad der skal opgraderes næste gang


    Lad være med komme med råd, hvis du ikke ved hvad du snakker om.


    Det vil være tosset at parre en AMD phenom II x6 1090t med et fury kort! Det er cpu'en slet ikke stærk nok til.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD


  • Lad være med komme med råd, hvis du ikke ved hvad du snakker om.


    Det vil være tosset at parre en AMD phenom II x6 1090t med et fury kort! Det er cpu'en slet ikke stærk nok til.

    Det har du til dels ret i. Men nu er der jo ingen af os der har fået at vide, hvad OP spiller af spil. Så det er da lidt sært at give råd uden at vide, hvad maskinen skal trække. Hvis det er GPU tunge spil som Far Cry 4, så er det jo lige før det ikke giver mening at skifte CPU. Hvis der er tale om GTA5, ARK eller whatever, så giver det jo god mening.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Hvis det er GPU tunge spil som Far Cry 4, så er det jo lige før det ikke giver mening at skifte CPU. Hvis der er tale om GTA5, ARK eller whatever, så giver det jo god mening.


    Der er et eller andet du har misforstået. :)


    Det giver stort set ingen mening at skifte, hvis det er FC4, men det giver mening at skifte, hvis man spiller GTA4, ARK eller whatever.


    Giver ikke rigtig nogen mening. :)

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Lad være med komme med råd, hvis du ikke ved hvad du snakker om.


    Det vil være tosset at parre en AMD phenom II x6 1090t med et fury kort! Det er cpu'en slet ikke stærk nok til.




    Men så er det jo godt at du er så klog at anbefale I5 og GTX970 uden at vide hvad #1 skal spille af spil :9xo




    Jeg tror #1 er mere interesseret at finde det han har behov for end hvor mange flaskehalse du mener hans nye system får


  • Nu har OP selv foreslået et AMD Fury, så tror du selv at OP vil overveje et så kraftigt kort, hvis han skal spille ikke-krævende spil? :sleeping:

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD


  • Der er et eller andet du har misforstået. :)


    Det giver stort set ingen mening at skifte, hvis det er FC4, men det giver mening at skifte, hvis man spiller GTA4, ARK eller whatever.


    Giver ikke rigtig nogen mening. :)

    Nu var det ganske vist bare eksempler jeg kom med. Og jo, et FC4 vil have gavn et af større grafikkort men ikke noget som helst ved en større CPU.


    Det ændrer ikke ved situationen. Man skal jo vide hvad han bruger PCen til først. Det vil ikke være første gang at der er en person herinde, som gerne vil have bedre performance, men måske bliver bottlenecked af en dårlig game engine eller et uoptimeret spil (som f.eks. ARK). I sådan et tilfælde hjælper en opgradering jo ikke særlig meget.

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Troller du? For du kan da seriøst ikke mene at der ikke er nogen forskel i spil, når vi snakker en Intel i5 og så en Fx8350?


    Intel i5 tæsker enhver AMD CPu i alle spil. At påstå det modsatte er nonsens. :)


    http://www.techspot.com/review…y-4-benchmarks/page5.html
    [Blocked Image: http://www.techspot.com/articles-info/917/bench/CPU_01.png]

    Læs lige hvad jeg har skrevet. Jeg har på INTET tidspunkt sagt at en AMD på nogen måder er bedre end en intel i5, hvor i alverden får du den information fra?


    Og det du selv lige linker modsiger dig selv 100%. Se den Phenom X6. Den klarer Far Cry 4 fuldstændig fint. Vil du virkelig lokke manden til at smide 3000-5000 for et nyt system så kan kan få en i5 og få sølle 20 FPS mere ud af det spil?


    Og lad os nu komme på track igen og hjælpe OP, så han kan få en upgrade, HVIS DET GIVER MENING, vi ved jo stadig ikke hvad han spiller.


    Måske spiller han CS:GO med 30 fps fordi han computer er fyldt op med spyware, og derfor er du ved at lokke OP til at bruge flere tusinde på en upgrade der ikke er nødvendig. Lad os nu høre hvad han skal bruge den til!

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13

  • Jeg sidder med en 8320 og et GTX Titan. Hvis du køber et fury/970 har vi cirka samme performance. Med fordel til 970 og fury. Dog køre jeg med oc så det er med fordel til mig ;)
    Nej din CPU er ikke så stærk og ny som min men performance er den ikke helt galt på. Spil udnytter ofte kun max 6 cores af dem som bruger mange cores. 8 cores udnyttes nærmest slet ikke. Og hvis du så bare køber en køler og overclocker så kan du få et udemærket system. Ja processor skal opgraderes næste gang. Men jeg spiller altså spil som metro 2033/rome total war på very high(ikke ultra) på en 2560x1080 skærm. Og det er spil der kræver rigtig meget af din cpu. Langt det meste køre jeg på ultra såsom BF4 med 60+ fps. Så det er lidt noget vås at sige du skal opgradere cpu. Du har ikke penge til begge dele men GPU giver mest ydelse lige nu.


    Der er ingen grund til at erstatte din 700w det kan sagtens trække et Fury. Hvis det altså er ordentlig kvalitet.

    .-.Samsung CF791
    .-.RX5700XT
    .-.1700x NH-D15
    .-.Asus X370 Prime-Pro
    .-.16Gb RipjawsV
    .-.1050W X-series

    .-.Crucial P1 1Tb, Samsung 850 256Gb, Seagate 1Tb


  • Hvorfor skriver du så: "Og jo, et FC4 vil have gavn et af større grafikkort men ikke noget som helst ved en større CPU." Det tolker jeg selvfølgelig som at der ikke er noget at hente ved en bedre CPU. Hvordan skal det ellers tolkes?


    Og ja, det er måske "kun" 20%, men det er jo ret mange procent.


    Kan igen kun tilføje at man ikke går efter et heftigt grafikkort som Fury, hvis man skal spille CS:GO.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • Hvorfor skriver du så: "Og jo, et FC4 vil have gavn et af større grafikkort men ikke noget som helst ved en større CPU." Det tolker jeg selvfølgelig som at der ikke er noget at hente ved en bedre CPU. Hvordan skal det ellers tolkes?


    Og ja, det er måske "kun" 20%, men det er jo ret mange procent.


    Kan igen kun tilføje at man ikke går efter et heftigt grafikkort som Fury, hvis man skal spille CS:GO.

    Jeg forstår slet ikke hvad du snakker om - og du forstår tydeligvis intet af hvad jeg mener. Så skal vi ikke bare lade den lægge her


    /Peter

    CPU: i5-6600k @ 4.2GHz
    GPU: GTX 1060 6GB
    RAM: 16GB DDR4 HyperX
    MOBO: Asus Z170i Pro Gaming
    SSD: Samsung 750 Evo 500GB
    Kabinet: Mini ITX Sugo SG13