Ny skylake PC

  • Så er det endelig blevet tid til udskifte min gamle first gen. i7 920.


    Jeg har i den forbindelse kigget på de 2 nye skylake CPU's: 6600K og 6700K.
    Nu er jeg dog kommet i tvivl om hvilken er bedst til mine behov.



    Jeg gamer primært. Streamer ikke og renderer ikke videoer.
    Jeg har planer om at OC den CPU jeg ender med at købe med et H100i eller lignende vandkøler.


    Lad mig hører jeres meninger. Er 6700K pengende værd i forhold til 6600K?

  • Hej


    Jeg ville tage en 6600k til dit behov, du mærker ikke til ren gaming de sidste 0,5 Ghz. det har jeg i hvertfald ikke på min 4770k da jeg kørte den fra 3,5 - 4,2, havde meget begænset forbedring men ikke noget af betydning

  • Hvis du har læst review på de sidste generationer når det kommer til gaming med i5 vs. i7 så skulle spørgsmålet ikke være så svært, har selv købt en i5 da jeg synes prisen på den nye skylake i7 er fordyr og jeg gamer ikke kun jeg laver os encodings fra tid til anden og synes i5'eren klare det fint.


    Kort og godt der er ikke mange fps forskel imellem i5 vs. i7 når vi snakker gaming da der ikke er mange spil som understøtter HT, samt en del spil går stadig efter speed vs. cores hvis jeg ikke er helt galt på dem.

  • Spørgsmålet er om du skal punge ca. 1000kr ud for HT. Til gaming er svaret nej. Har du ikke planer om at overclocke er det måske bedre at vente lidt og købe et billigere 1151 chipset bundkort og låst i5 processor.

  • Spørgsmålet er om du skal punge ca. 1000kr ud for HT. Til gaming er svaret nej. Har du ikke planer om at overclocke er det måske bedre at vente lidt og købe et billigere 1151 chipset bundkort og låst i5 processor.

    Hvad mener du med en låst processor?


    Jeg tror jeg ender med at overclocke en 6600K på et ASUS Z170 PRO GAMING bundkort.

  • Hvad mener du med en låst processor?


    Jeg tror jeg ender med at overclocke en 6600K på et ASUS Z170 PRO GAMING bundkort.

    At der øjensynligt bliver udgivet andre i5/i7 cpu'er de kommende måneder. Men at disse ikke overclocker manuelt, som de netop frigivne 6600K og 6700K.


    6600K + ASUS Z170 PRO GAMING bundkort lyder som et godt valg :)