Maskine død

  • Hej Tweak,


    Jeg købte for et lille år siden en brugt desktop computer, som er helt død. Har ikke de nøjagtige specs i hovedet, men det er noget i den retning her:


    2600K CPU, ASUS P8(something) PRO MB, 8GB RAM, CORSAIR 750W PSU, NVIDIA 580GTX


    I går aftes skulle jeg starte den op, men absolut intet skete. Normalt er der to LEDs på bundkortet - den ene rød, den anden grøn - de lyser -altid- så længe der er strøm på, uanset om maskinen er slukket, på standby eller kører. Der er heller ikke liv i dem.
    Ingen blæsere der kører, intet.


    Hvordan troubleshooter jeg det bedst?


    Umiddelbart tænker jeg strømforsyningen, da blæserne (som er koblet til PSU'en) ikke kører.
    Jeg er desværre ikke velsignet med adgang til løse PSU, MB og CPU - så jeg har ikke lige umiddelbart mulighed for at bruge søge mig frem til fejlen ved at udskifte komponenter.

  • start emd at tjekke alle kabler om de sidder som de skal, hvis de gør det så prøv at starte med at pille strømforsyningen fra det hele og se om den kan tænde af sig selv ved at kortslutte den LINK
    hvis den ikke starter op så er det med stor sandsynlighed den der er død hvis den starter
    så kan det være alt muligt fra en død cpu til en ram pind som er død :pinch:

  • Der burde komme livs tegn ved defekt ram eller cpu så jeg siger psu eller bundkort.

    Mobo: Asus M5A97 R2.0
    CPU: AMD FX-6300 @ 4300Mhz
    Køler: OCZ Vendetta2 køler
    PSU: Corsair VX550
    RAM: G.Skill Sniper 2x4 GB 1866Mhz
    GFX: Asus Radeon R9 270 OC 2GB
    HDD: Samsung 830 128GB SSD + 750GB Samsung Spinpoint F1


    Skærm: Samsung 2233RZ 120HZ


    OS : Windows 7 64bit.