Ram opgradering i bærbar?

  • Jeg har en gammel bærbar med 4Gb ram i, som godt kan trække WoW, sådan da... Når spillet kører trækker computeren ca. 3 gb ram, så er lidt i tvivl om det ville være en idé at opgradere til 8gb ram?


    Sidenote: Windows (7) iger at den kun kan anvende 3,6gb a rammene, hvordan kan det være? Systemet er et 64bit system...?

  • Det er en gammel acer med en I3 et eller andet, og et radeon grafik kort, har den ikke lige i nærheden så jeg kan tjekke det, da det jo teknisk set ikke er min bærbar, har bare lovet at kigge på den, og se om der kan gøres noget.. :)


    Jeg kan lige vende tilbage, når jeg ved nærmere om CPU/GPU...

  • Som FlyingHippo siger, så er flere ram som regel altid godt. Dette gælder især når du går fra 4gb til 8gb. Min umiddelbare tanke er bare, at resten af systemet ender med ikke at kunne følge med alligevel. WoW kræver vist meget af dine ram og din CPU så vidt jeg lige husker. Hvilket vil sige, at hvis CPU'en er af ældre dato, så er det ikke sikkert den ville kunne følge med. Og så har man smidt penge efter noget, som man ikke får meget glæde af i det lange løb.


    Bærbare egner sig efter min mening heller ikke specielt godt til gaming, men det er en anden historie ;)