Keyboards: Hvor skal jeg hen

  • Jeg går og overvejer et nyt keyboard men det er jo lidt noget man gerne vil prøve før man køber. Jeg kunne godt tænke mig et mekanisk keyboard (mechanical - ved ikke lige om mekanisk er den bedste oversættelse) men der er i den forbindelse en hel del overvejelser så vidt jeg forstår ang. hvilke slags keys man skal bruge.


    Derfor kunne jeg godt tænke mig at prøve en hel masse keyboards først men jeg må indrømme at jeg ikke har nogen anelse om hvor jeg skal gå hen. Er der nogen der kender nogen butikker der har et bredt udvalg af keyboards?


    Jeg bor i København og jeg har været i El-giganten men de har ikke liiige det jeg søger.


    Lad mig vide hvis der er nogen der har nogen forslag :D

  • :goodpost:


    Typisk har Expert og Fona også et lille udvalg af de mest populære keyboards på display - De små computerbutikker har ofte også et enkelt eller to, specialt hvis de henviser sig til "gamer" segmentet. Der er også mange mekaniske keyboards der er åbne ind til numpad, så man kan teste følelsen.


    De fleste vil nok umiddelbart foretrække Brown switches - De larmer ikke så meget som de Blå, men har den samme "klik" følelse, så man er sikker på at man trykker knappen ned. :)


    (Du kan også købe gummi o-ringe til at dæmpe lyden yderligere hvis du erfarer at det keyboard du ender med at købe larmer lidt for meget)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Tak for svar.


    Jeg har ikke prøvet ComputerCity. Det kunne være at jeg skulle tage et kig forbi dem og se hvad de har. Har en Bilka lige ved siden af så der kan jeg jo også lige kigge ind.

  • Hvis du har prøvet Razers taster på Chroma keyboardet, så har du nogenlunde den følelse du får med MX-blue keys.
    Synes selv det har været svært at finde eksempelvis Corsair tastaturer, som man kunne afprøve. De fleste steder sælger de kun SteelSeries og Razer. Det jeg har gjort, var at gå rundt og prøve forskellige tastaturer, når jeg har været til LAN, selvfølgelig efter at jeg havde spurgt om lov ;) Endte selv med MX-brown taster, da jeg var så heldig at vinde et CM-storm med MX-brown taster herinde på tweak.dk, som min kæreste endte med at blive meget glad for.


    Men hvis du er LAN menneske, så er det jo et perfekt sted at prøve mus og tastaturer :D Har endnu ikke oplevet at folk har været negative omkring det ;)