Synology DS415play vs. DS415+

  • Hey alle kloge hoveder :)


    Jeg har en Synology DS111 pt. men vil gerne have opgraderet til en med flere bays.


    Jeg har været meget glad for synology, hvilke også er årsagen til at den næste model skal være sådanne en.


    Jeg har kigget på både 415play og 415+.


    Jeg ved at 415+ er mest velegnet til buisness, og play til privatbrug.


    Da jeg bruger begge dele altså både video og streaming delen, men samtidig også lidt erhvervsmæssigt, vil jeg høre om der er nogle der har testet de 2 modeller og kan sige for og imod?


    Har set en hel del videoer og læst anmeldelser, men vil høre om der er nogle der vil mene man skal vælge den ene frem for den anden model, eller måske en 3. model?

  • Hvis begge klarer dit brug nogenlunde lige godt eller hver dækker henholdsvis den private og erhvervsmæssige del bedst, så tager du selvfølgelig bare den du kan finde billigst.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Alternativt kan du købe en brugt HP microserver (N36l, N40l eller N56l).


    Har selv købet en N40L for ca. 700kr og installeret Xpenology på den. Du får styrke og funktionalitet som i en Synology til flere tusinde kroner og stort set samme software. :)


    Guide til Xpenology

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H