Hjælp til ny gamer pc

  • Hej Tweakers!


    Jeg står og skal til at skifte min ur gamle pc ud til noget mere up to date.
    Jeg har læst mig lidt frem og tilbage på nettet og er ikke rigtigt blevet frygtelig klog på det. Det kunne være rart hvis den er færdig bygget, men hvis det er jeg får så meget mere for pengene ved at købe den i dele, har jeg en kammerat som kunne hjælpe mig med at samle den.


    CPU tænkte jeg på en k model så den kan overclockes lidt, måske til en 4-5Ghz istedet for de 3,X som de ligger på. (Det gir vel lidt til gaming også?) og en god stille slags køler til. Ved ikke om vand/luftkøling er bedst.
    Ved ikke hvor stor forskel der er på i5 og i7, jeg får lidt forskelligt at vide.
    GPU har jeg altid været glad for nvidia og kunne godt tænke mig at køre det der SLI med 2 grafikkort. Men ved ikke om AMD er bedre (Planen er at sætte en gamerstation op med 3 skærme)
    Jeg kunne godt tænke mig en ssd på omkring de 250gb bare til OS og de mest spillede spil evt. HHD tænker jeg 1TB er fint.
    Ram tænker jeg en 16GB men har ikke forstand på de mhz.


    Mit mål er at få den bedst mulige pc til pengene som kan klare de nyeste spil på max settings de næste par år, og da gerne holde en 5 år ihvertfald :)


    Jeg har selv fundet en færdig samlet en som ligner noget af det jeg ønsker (tror jeg?) ha ha men til 12.000 er det for pebret til mig.


    #mce_temp_url#



    Mit budget har jeg sat til 8.000 plus, minus lidt. Ved ikke om mine krav er for høje til budgettet heller men ellers så nogle gode kompromisser da det vigtigste er den er god til gaming.
    Håber i kan hjælpe mig med nogle gode råd og forslag til hvad i ville foreslå at købe for pengene :)

  • Har kigget lidt så ville høre hvad du/i synes om det her. Fordi det løber op i noget der ligner 9000, og kunne godt tænke mig måske lige at skrue prisen et par hundred ned hvis det er muligt uden at miste performance. Ved f.eks. ikke om Den PSU overhovedet er nødvendig, eller jeg kan vælger en anden som kan tage 2 GTX970.


    CPU: i5 4690K
    Bundkort: Asus Z97-E (Sli), eller Asus Z97-AR /Sli) Ved ikke hvilken er bedre men -AR koster 100,- mere.
    GPU: ASUS 4GB GTX970 STRIX (Overclocked DCII)
    SSD: 120GB Kingston V300
    HDD: 1TB SATA6G 7200 RPM
    RAM: 8GB 2400 Mhz Kingston Beast
    CPU køler: Coolermaster Hyper TX3 Evo
    PSU: 850W 80+ XFX Pro Series (Usikker på hvad der er behov for her, og mærke)

  • Jeg vil mene at du skal kikke på en større ssd. 128 gb er bare for lidt. Har selv en og der er pt kun 4 gb plads tilbage. på længere sigt vil du blive rigtig træt af at du ikke valgte en større.

  • Det vil nok også blive ret svært for dig at samle en computer til under 9.000kr hvis du ønsker at køre SLI med GTX 970.
    Hvorfor ikke bare nøjes med 1 kort? Et GTX 970 vil kunne køre alle nye titler uden problemer og de fleste på ultra settings.

  • Det vil nok også blive ret svært for dig at samle en computer til under 9.000kr hvis du ønsker at køre SLI med GTX 970.
    Hvorfor ikke bare nøjes med 1 kort? Et GTX 970 vil kunne køre alle nye titler uden problemer og de fleste på ultra settings.

    Agreed. SLI er noget man kan opgradere til med tiden.
    Men faggertalt: for alt andet end de mest hardcore gamers og benchmarkers, er SLI imo at skyde over målet :p . Selv ville jeg købe 1x GTX 970 (Strix er et fint valg) og så se, om ikke det er nok. Hvis ikke, så er gtx 970 nr. 2 alligevel billigere til den tid.

    I5 760 @ 3.6 ghz
    Club3D HD 7950 13' Series @ 1100/1575 mhz
    8gb Crucial SP ram 1600 mhz
    Gigabyte GA-P55-USB3