Byg-selv Gamer Pc

  • Hej Tweaks


    Første gang jeg opretter en tråd.


    Jeg har startet et byg selv projekt og har valgt at samle en stationær computer helt fra bunden af. Men er lidt i tvivl omkring opsætning.
    Pc'en skal bruges til high-gaming.
    Vil meget gerne hører jeres mening.
    Er der noget i synes jeg burde ændre, eller evt. gøre bedre.


    Her er de komponenter som jeg har fundet:



    Case:
    NZXT Phantom Crafted Series Red
    BigTower
    970,00,-


    CPU:
    Intel Core i7-4790K Devils Canyon
    2475,00,-


    SSD:
    Crucial MX100 SSD - 256GB
    781,00,-


    RAM:
    G.Skill TridentX Series - 2x8GB DDR3 2400MHz PC3-19200 CL10
    1325,00,-


    Graphics:
    EVGA GeForce GTX 970 - 4 GB (04G-P4-2978-KR)
    2871,00,-


    Motherboard:
    Asus Z97-A
    1049,00,-


    Strømforsyning:
    Corsair RM850 - 850W
    1268,00,-


    På forhånd tak.


  • Stil er subjiktivt, men hvad skal du med sådan et kæmpe skrummel af kabinet, når du ikke skal køre tripple SLI, 10 harddiske mv.? :)


    Og hvis du "kun" skal game på maskinen har du ikke noget at bruge en i7'er til. Vælg en i5 4690k istedet for. Men skal du ikke have en Cpu køler?
    Ydermere kan du også spare en del ved at vælge nogle andre RAM og kun 8 Gb, som er rigeligt til gaming.


    Mener det er EVGA Gtx 970 der lider af cail whine - men kan huske forkert...


    Du har valgt en fin SSD, men skal du ikke have en alm. hardddisk i? Hvis jo, så vælg en 2 tb, da de kun koster ca. 150 mere end en 1 TB.


    Du har valgt et bundkort der er klar til SLI... Så i teorien har du kun brug for 650 watt, men hvis du vælger en Evga Supernova G2 750 watt er du godt sikret mht. power.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

    Rettet 2 gange, sidst af ShoutingSeeker ().

  • Jeg ville også vægle et andet kabinet jeg har lige netop det kabinet og jeg hadde det som pesten fordi det var noget billigt plastik bras der var alt for let og risse og beskade og der var et hav af ting der var problemer med.


    Det er også gamlet så vælg et bedre og nyere kabinet Phanteks Enthoo Pro eller Enthoo Luxe kan anbefales.
    Luxe har indbygget LED lys i selve kabinet hvor du kan vælge op til 10 farver, så kan du også fave matche det til resten af dit system hvis du har lyst til det.


    Som sagt du har ikke brug for hverken 16 GB RAM eller en 4790K og bundkortet kan ikke SLI.
    Du får heller ikke noget ud af 2400 MHz RAM der er ikke en pind forskel på 1866 MHz og 2400 MHz i spil andet end 2-3 FPS mere i dine min FPS tal.

  • Undskyld hvis jeg spørger dumt, men har ikke rigtig forstand på det der SLI.


    ang. kabinet havde jeg også NZXT H440 i tankerne
    og fandt også dette motherboard, MSI Z97 GAMING 5
    Vil det så være nok med en enkelt G.Skill TridentX Series på 8gb


    Hvis i har nogle andre foreslag, ville jeg taknemlig for det.
    - og tak igen

  • Undskyld hvis jeg spørger dumt, men har ikke rigtig forstand på det der SLI.


    ang. kabinet havde jeg også NZXT H440 i tankerne
    og fandt også dette motherboard, MSI Z97 GAMING 5


    Hvis i har nogle andre foreslag, ville jeg taknemlig for det.
    - og tak igen


    "SLI og CF" betyder at man kører med 2 grafikkort (SLI = Nvidia) (CF = AMD).


    Du kan spare nogle penge på dit bundkort, hvis du alligevel ved med dig selv at du ikke vil køre SLI/CF. MSI Z97 Gaming 5 er beregnet til det. Så det skal du lige bestemme dig for. :)


    Men inden du bestemmer dig, så skal du vide, at det aldrig giver dobbelt op på grafikpower selv om du kommer 2 kort i din maskine. Det afhænger helt og aldeles, hvor godt et givent spil er optimeret til at køre SLI/CF...


    Ingen tvivl om at NZXT H440 er et fedt kabinet, men det er ret så småt med pladsen bag ved, altså til at gemme kablerne, så de ikke hænger og dingler inde i selve kabinettet (ved bundkort og alt det andet hardware). Der er et fractal define r4 og r5 meget bedre, da de er em smule bredere og dermed kan man bedre gemme kablerne bag ved bundkortet.


    Fractal Define r4 og r5 kan fåes både med og uden side vindue.

    Acer Aspire E15 | Pentium 3556, Dual Core 1,7 GHz | 6 GB DDR3 RAM @ 1600 MHz | 128 GB SSD

  • MSI er supergodt.. Rigtig godt bundkort.. NZXT H440 er et rigtig lækkert miditower, og det ville jeg klarr vælge. SLI betyder bare, at du kører med 2 eller flere af samme grafikkort.. Foreslået EVGA SuperNova PSU er superfed.. Alt for stor til nuværende system, men du er sikret til fremtidige opgraderinger :-)