Hjælp til ny gaming PC

  • Hej


    Ja så er det mig der trænger til ny gaming PC, da min nuværende er fra 2008 :P
    Så har brug for hjælp til at finde det rigtige.


    Skal bruges til:

    • Spil -> Wolfenstein The New Order, Elderscrolls Online, 7 Days to Die, Watch Dogs, Witcher 3, og andre krævende spil.
    • Surfing på nettet -> Hvor der ofte er flere vinduer og faner åbnet.
    • Disse programmer -> PhotoShop, Illustrator, InDesign (alle CS6) mm, hvor jeg arbejder lidt med grafik og billederedigering ind imellem, men ikke noget helt vildt.


    Her er hvad jeg forestiller mig, eller slet ikke ved hvad skal være...


    • CPU: Tænker det er værd at give de ca. 700,- kr mere for en i7 4790K over en i5 4690K, med henblik på de programmer jeg køre?
    • Bundkort: Tænker et MSI Z97 GAMING 7 eller et ASUS Z97-A. Jeg hælder mest til MSI selvom det er 250,- kr dyrere, fordi det har 8 USB 3 porte, hvor ASUS "kun" har 4.
    • CPU Køler: En der skal være stille og kunne klare lidt OC.
    • RAM: 8Gb er vel passende? Aner stort set ikke noget om RAM, så aner ikke hvad jeg skal vælge.
    • Grafikkort: Tænker det må koste omkring 2500,- kr. Går ikke så meget op i om det er AMD eller nVidia. Det skal ikke blive for varmt og ikke larme voldsomt (PC'en skal stå i stuen).
    • Lageringmedie: Har en 128 GB SSD til Windows 8.1, og en 128 GB til programmer. Så overvejer jeg om jeg skal have en 500 GB Samsung 840 EVO SSD til de mest krævende spil....eller er det spildt?
      Så overvejer jeg også en 1 TB HDD (almindelig), til de mindre krævende spil og alt andet (dokumenter mm.).
    • PSU: Der har jeg tænkt mig at bruge min gamle Corsair TX 650W. Er den ikke fin nok?
    • Kabinet: Jeg skal have et kabinet der ikke er for "smart" og ikke har for mange "smarte" detaljer, men være lidt stilfuldt. Der må gerne være vindue i siden, men helst ikke noget lys. Det må højst være 70 cm i højden. Der skal kunne monteres de evt. 3 SSDs og 1-2 HDDs.
    • Skærm: Jeg har en LG 29EA93-P, 21:9 @ 2560x1080, som skal sættes til.


    Kom glad med jeres mening og forslag :9xo

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

    Rettet en gang, sidst af SirLonewolf ().

  • Der er jo black friday lige nu, så der er lidt tilbud at få efter.


    Kunne fx. være :


    Intel Core i5-4690K til 1299 kr.
    https://www.komplett.dk/intel-core-i5-4690k/826588


    MSI GeForce GTX 970 Gaming 4GB PhysX til 2595 kr.
    https://www.komplett.dk/msi-ge…0-gaming-4gb-physx/824861


    MSI Z97 GAMING 7, Socket-1150 til 1099 kr.
    https://www.komplett.dk/msi-z97-gaming-7-socket-1150/815058


    Evt. spar lidt penge og nup et ASUS Z97-AR - Black, Socket-1150 til 799 kr.
    https://www.komplett.dk/asus-z…et-1150/816004#!tab:extra


    Det kan godt være det kun har 4 USB 3.0 udange bagpå, men det har jo også interne udgange som du kan tilslutte til dit kabinet fx. Så det synes jeg ikke du skal bekymre dig vildt meget om.


    RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4 Gb RAM til en ca. 525 kr.


    Et forslag til CPU køler kunne være: Cooler Master Evo 212 til ca. 250 kr.


    Som kabinet kunne du kigge på fractal design r4. Der er godt nok lige kommet en r5, men r4 er godt nede i pris.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

    Rettet en gang, sidst af celfa ().



  • Der er så ikke flere CPU'er eller MSI Z97 Gaming 7 tilbage i deres sortiment :P



    Vil en i5 4690K være nok til at køre de nævnte programmer mm?


    Vil det grafikkort være det bedste valg, eller fås der bedre hvis vi siger en pris mellem 2500 - 3000 kr?


    Fractal Design R4 er et fint og stilrent bud :9xo
    Men er der andre bud, hvis jeg siger det ikke behøver være helt så stilrent?

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

  • Tak for gode bud :9xo


    Så mit build vil se sådan her ud:


    Bundkort: MSI Z97 GAMING 7 (måske Asus Z97-A)
    CPU: i7 4790K
    CPU Køler: Be quiet! Dark Rock 3
    RAM: Kingston HyperX Fury DDR3-1866 DC - 16GB
    Grafikkort: GeForce GTX 970
    Lageringmedie: 2x 128GB (Windows + Programmer), 1x 500GB (Spil) og 1x 1TB (Dokumenter mm)
    PSU: Corsair TX 650W
    Kabinet: Fractal Design r4 /m Vindue
    Skærm: LG 29EA93-P, 21:9 @ 2560x1080


    Jeg har lige et par opklarende spørgsmål..


    • Hvis der er et grafikkort der er bedre, men koster lidt mere....så høre jeg det gerne :)
    • Er der en fordel ved at bruge en SSD til spil, over en HDD?
    • Hvilken 1TB HDD skal jeg vælge?
    • Vil min gamle Corsair TX 650W være rigeligt til det build?

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

  • Altså for at starte fra en ende af, så får du ikke et kort som bliver bedre end lige GFX 970 til prisen, den er uovertruffen.


    Til nogle ganske få spil, så kan det betale sig og køre på SSD, da det vil forbedre dine loadtider en del, men det er kun hvis du spiller multiplayer


    Jeg bruger WD Black serien, da den simpelthen er den bedste, men prisen er så osse derefter. WD blue kan sagtens gå an eller deres relative nye red serie.


    Din PSu er fin til det built.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak for det Ebo :9xo


    GTX 970 it is then :)
    Så tror jeg at det bliver en WD Black WD3003FZEX 3 TB, i stedet for den SSD. Og så deler jeg den op i 2 - en del til spil og en del til dokumenter, billeder mm

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

    Rettet en gang, sidst af SirLonewolf ().

  • Hmm...


    Det MSI GTX 970 er ikke til at få de steder jeg kommer til at bestille delene. Bl.a. Komplett regner med de først får nogen i januar (usikkkert) :/


    Er der andre brands der kan bruges, som ikke er for larmende?

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

  • Så er der bestilt 8o


    Jeg måtte købe MSI GTX 970 hos Debusy. Er der nogen der kender dem, og er de okay at købe hos?


    I skal have mange tak for hjælpen :9xo

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

    Rettet en gang, sidst af SirLonewolf ().

  • De poppede slet ikke op på edbpriser.dk


    Men har det også lidt svært med dem, efter jeg bestilte en ny mus til 800 kr, og de så sendte mig en der bar tydelige mærker efter at have været brugt, og jeg så måtte betale 100 kr i fragt for at sende den retur, fordi de påstod det bare var en returvare :evil:

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________

  • Damn.


    Jeg havde lagt en ordre på det MSI GTX 970 hos Debusy, men fik nogen mail andet end en "velkommen til".
    Nu har jeg så fundet ud af der ikke er nogen ordre. Ikke nok med det, så er kortet lige steget 74 kr hos ProShop 8|

    _____________________________


    Do i need to stop playing when my arms hurt?


    _____________________________