Valg af mekanisk harddisk

  • Hej Tweakere
    Jeg står og skal have en computer op at køre igen, dertil mangler jeg en harddisk. Jeg har besluttet mig for at lagerstørrelsen skal være 1 TB eller mere. Umiddelbart ligger mine tanker på denne fra Western Digital. Prisen er ikke helt så vigtig, men +/- 100 kr da det er ikke noget jeg ønsker at bruge en formue på.
    Har i andre mere attraktive forslag?


    Harddisken skal have windows på og vil blive installeret mere eller mindre i computeren der står i min signatur


    Mvh Hom3r

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • WD Blue er en god disk til allround brug. Mellem performance, mellem reliability osv til en udmærket pris. Den kan du trygt indkøbe.


    Det skal siges, at jeg kun har mine egne erfaringer at bygge ovenstående udsagn på. WD Green har jeg IKKE gode erfaringer med. Dårlig reliability og begynder at fejle/klikke efter 10-15000 timer - og laaaaaaaaangsom overførsel (ca. 40-60 MB/s)

  • WD Blå eller sort er meget populære. Mener jeg også samsung og seagate diske er. Personligt tror jeg ikke der er den kæmpe forskel på dem, men jeg ville nok gå den sikre vej og tage blå eller sort. Det jeg plejer at køre med, selvom jeg ikke er særlig imponeret over deres eksterne harddiske.

  • Vil der være nogen fordel i at bruge de ca 150 kr ekstra for at få en black kontra en blue?
    umiddelbart er det ikke fordi der er den helt store forskel hastighedsmæssigt test

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • Vil der være nogen fordel i at bruge de ca 150 kr ekstra for at få en black kontra en blue?
    umiddelbart er det ikke fordi der er den helt store forskel hastighedsmæssigt test


    Jeg ville ikke bekymre mig over det, men du kan læse lidt om forskellen her


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.