HDMI ind i pc

  • Hej. Jeg skal have et hdmi video kamera til at levere data til en computer. Nogen der ved hvad jeg skal bruge hertil? Google siger, at nogle quadro kort kan. Har prøvet et quadro 2000 med dvi-hdmi converter, men det var ikke løsningen.


    Har via Google også fundet følgende, hvor usb3 modellen virker interessant. Nogen der kender til dem? eller alternativer?


    https://www.blackmagicdesign.com/products/intensity/models

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • det er vel bare et video capture card du skal bruge?

    alt efter hvor professionelt det skal være så er der så hvidt jeg ved ret meget at vælge imellem mend er er ingen grund tilat købe et quadro kort til formålet :-)


    hvad er budgettet og hvad skla det specifikt bruges til?

  • Quadro kort havde vi i forvejen i afdelingen, så derfor prøvede vi det først :)


    Formålet er at lave undervisningsvideoer så vidt jeg forstod. Og budgettet er 'entry level' vil jeg sige. Vi har camtasia og nogle maskiner med ssd diske til formålet.
    Anyway ja, det er vel bare et capture kort vi skal bruge. Dem har jeg bare ikke rørt ved siden windows 2000 tiden hvor man havde bånd i videokameraerne.


    Tænker mest på en usb3 løsning, så man ikke er låst til faste pc'er.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • af hvad jeg kan læse er den dog beregnet til capture af spil - nok bare en boks til twitch eller sådan noget. Så tror jeg hellere vi skal kigge på den anden, eller noget helt tredje.

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • det den gør er jo bare at tage det signal der kommer ind i den og converterer og gemmer det i det format du gerne vil have :)
    om det så er spil eller et feed direkte fra et kamera :-)


    er der egentlig en grund til at man ikke kan tage filen fra kameraet når det er optaget ???

  • Det ved jeg ikke. Jeg har ikke set kameraet, eller fået så meget som et model navn

    MSI Z170A Krait Gaming ¦ i5-6600K Skylake ¦ 2x4 TB + 1x2TB WD Green HDD + 960GB Crucial M500 SSD (Steam) & Sandisk X100 128GB SSD (System) ¦ Pny Geforce 770GTX ¦ 16GB HyperX Fury ddr4-2666 ¦ 1000W CM SilentPro (bæh enhed) ¦ Nzxt Kraken X31 ¦ Custom desktop chassis med 3 Arctic Cooling pwm blæsere og tilsluttet 2 skærme.

  • Et digitalt videokamera gemmer vel optagelserne på et kort, f.eks. et SD kort eller lign. Så kan man enten overføre videoen til en PC med et USB kabel eller flytte kortet over i en kortlæser, enten en intern eller en USB.


    Start med at finde ud af hvad det er for et kamera og hvordan det gemmer sine optagelser. Alt det med HDMI er jo bare så kameraet kan afspille via et TV, det er ikke til at overføre til en PC med. Det kunne måske virke med et capture card, men så skal du til at optage fra en optagelse og så ryger kvaliteten altså et ordenligt hak nedad. En ren digital overførsel til PC er klart det bedste, altså via USB eller fra SD kort og det er også langt hurtigere.