Ny Modular PSU - Lydsvag, men hvilken?

  • Hej Forum


    Jeg leder efter en ny PSU, da min egen larmer utroligt meget.
    Den skal helst være helt eller delvist modulær, således jeg kan få en computer med god cable management og dermed et godt airflow.


    Jeg er egentlig ikke helt sikker, på hvor mange WATT PSU'en skal kunne trække.
    Jeg ved at mit R9 290 har et max TDP på 300 watt, men er ikke sikker på de resterende komponenter. ?(


    PSU'en skal selvfølgelig være kompatibel til både gaming- og workstation.


    Jeg kører lige nu med dette rig:

    CPU: Intel Core i5 2500 / 3.3 GHzProcessor
    CPU køl: Arctic Cooling Freezer XTREMERev.2 - 120mm
    Bundkort: ASUS P8H61-M LX B3 Revision -Micro-ATX LGA1155
    RAM: 8GB DDR3 1600MHz KingstonHyperX (2x4GB)
    GPU: ASUS – Radeon R9 290
    Kabinet: Cooler Master Elite 430 - ATX Sort
    PSU: Corsair Enthusiast Series TX650 V2 - 650W


    På forhånd tak,

    Stolen
    :9xo

    Games:


    Heroes of Newerth, CS:GO & BF4.

    _________________________________________________________________________________________________________


    Only the dead has seen the end of war.

    Rettet en gang, sidst af Stolen ().

  • TDP har ikke noget med størmforbug og gøre det er noget mange misforstår.
    Du har ikke brug for mere end 550 watt til det system ikke mindre du skal have flere kort eller rode med volt mods på dit grafikkort.


    Et forslag kunne være Cooler Master V550S.

  • TDP har ikke noget med størmforbug og gøre det er noget mange misforstår.


    TDP angiver hvor mange watt køleren skal være designet til at håndtere. Men det hænger absolut sammen med hvor mange watt strømforbruget er på. Hver watt der bliver brugt bliver til lige så meget varme.


    Anyway... Cooler Master V550S er en rigtig god strømforsyning. Men faktisk er en Corsair CS550M mere stille.


  • TDP angiver hvor mange watt køleren skal være designet til at håndtere. Men det hænger absolut sammen med hvor mange watt strømforbruget er på. Hver watt der bliver brugt bliver til lige så meget varme.


    Anyway... Cooler Master V550S er en rigtig god strømforsyning. Men faktisk er en Corsair CS550M mere stille.


    Det er 2db vi snakker om og 4db på max load og efter som Corsair CS er meget dårligere så ville jeg nok bare leve med de 2-4db og så tage den bedste.

  • Tak for svarene!
    Jeg kigger lige på begge strømforsyninger.
    Jeg overvejer at skaffe vandkøling til min CPU (et lukket system som Corsair H55 Hydro), vil pumpen kræve ekstra af min strømforsyning, eller skal jeg ikke bekymre mig om dette?


    Vh
    Stolen :9xo

    Games:


    Heroes of Newerth, CS:GO & BF4.

    _________________________________________________________________________________________________________


    Only the dead has seen the end of war.

  • Pumpens strømforbrug er ret lille, ikke noget at bekymre sig om.


    Til gengæld vil jeg sige at de her små lukkede vandkølingssystemer normalt ikke kan betale sig i forhold til luftkøling. De larmer og koster mere, uden at køle bedre. Man skal højere op før vandkøling er konkurrencedygtigt.


    Undtagelserne er hvis man ikke har plads til en god luftkøler, hvis man vil transportere meget rundt med sin computer, eller hvis man foretrækker vandkølingssættet ud fra udseendet.