valg af psu og cpu køler

  • Hej tweakere,
    Jeg står og mangler nogle få dele for at kunne bygge min nye computer færdig, en strømforsyning og en cpu køler.
    Mit system lyder på følgende:
    Cpu : i7 4930k
    Gpu : 780 ti
    Ram : 8 GB 1600 mHz
    Lager : 1 mekanisk og 2 ssd
    Havde umiddelbart en corsair h100i i tankerne, men overvejer også lidt en swiftech h220. Det jeg går efter, er et system der er pænt at kigge på og rimelig stille, og generelt i hele computeren vil der være et sort og rødt tema.


    Til psu har jeg nogle få krav, den skal være modulær og kablerne skal være sorte, dertil er mine tanker faldet på 2 produkt serier, begge fra corsair, henholdsvis rm og ax/axi. Jeg er ikke helt sikker på hvor mange watt jeg bør købe for, at der hverken er for lidt eller for meget i forhold til hvad den bruger.


    Det hele sættes i et Corsair 450D og jeg er på ingen måde fastlåst til noget specielt, jeg er åben for andre muligheder end hvad jeg har nævnt, så kom endelig med forslag og argumenter for hvad jeg skal vælge og hvad jeg ikke skal vælge.


    Mvh Hom3r.

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • Drop H100i en Ncotua luftkøler vil koste dig mindre larme mindre og være lige så god eller Swiftech H220 / H220X vil være bedre.
    Hvad angår PSU du har ikke brug for mere end 550 watt hvis du ikke skal køre SLI, Igen drop Corsair det er spild af penge når man kan få lige så godt eller bedre for mindre penge.


    Når du siger modulær mener du så semi eller fuld modulær.
    Her er noget og læse om Corsair RM.
    http://www.overclock.net/t/145…t-to-buy-a-corsair-rm-psu

  • Grunden til at jeg ikke går efter en noctua luftkøler er på grund af det æstetiske, vil gerne holde mig til det sorte og røde tema.
    Jeg vil helst have en der er fuldt modulær.

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • Noctua har sorte blæsere nu så der er ingen grund til ikke og købe dem, er også langt bedre end Corsair´s.


    Eneste fuld modulære PSU på under 750 watt er XFX XTR og Corsair RM og Corsair RM skal du holde dig langt væk fra, hvis du skal have 2 grafikkort så er det 750 watt du kigger på og så er EVGA SuperNova G2 750 watt det bedste til prisen, og du kan købe sorte eller røde kabler til den hvis du skulle få lyst til det senere, EVGA´s kabler er langt bedre end Corsair´s skal jeg lige hilse og sige har stået med dem begge og EVGA´s er meget bedre.

  • Noctua har sorte blæsere nu så der er ingen grund til ikke og købe dem, er også langt bedre end Corsair´s.


    Ikke helt rigtigt - Gummiet er stadigvæk brunt. Og så koster de også derefter...

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • well gummiet kan man pille af og smide nogle oldschool gummi fanvibrations dimser under dem. :-) så er de helot sorte.

    de er møg dyre det vil jeg give dig ret i :) men nu er det jo ikke ligefrem et budget build han er ude i ;-)

  • Der er også de grå Noctua som koster mindre end de gamle gør hvis prisen på de sorte er for høj.


    Linker lige Linus' reviews af begge udgaver nu folk nævner dem begge.


    Industrial
    https://www.youtube.com/watch?v=ME4vUO2T-48


    Redux (Grå)
    https://www.youtube.com/watch?v=Fw50IWQzAaU

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Er der andre der har flere forslag eller ender det ud i noget evga supernova g2 750 til strømforsyning og en swiftech h220 køler
    Er der egentlig nogen af jer der ved hvornår swiftech h220-x kommer til Danmark og måske har en idé omhvad vi kan forvente den danske pris bliver?

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • Er der andre der har flere forslag eller ender det ud i noget evga supernova g2 750 til strømforsyning og en swiftech h220 køler
    Er der egentlig nogen af jer der ved hvornår swiftech h220-x kommer til Danmark og måske har en idé omhvad vi kan forvente den danske pris bliver?


    Køb du noget luft i stedet for, AIO kølere er efter min erfaring ikke bedre, men bliver mere stille hvis du skifter de blæsere ud, som følger med.
    Køleevnen i forhold til highend luftkølere er vel omkring 1 grad hvis du køber den med 240 radiator med enten 2x120mm eller 2x140mm blæsere.


    Jeg er gået tilbage til luft grundet jeg har haft 2 sæt AIO kølere hvor begge pumper(Asetek) er gået i stykker i løbet af et år stykket og det blev jeg egentlig skide træt af selv om jeg kunne få den ombyttet under garanti, det gør ingen forskel grundet irritationen ved at savne god køling.


    Ryger der en blæser, så er de på lager, men ryger der en AIO pumpe, så er det en helt anden sag.


    Jeg har mistet 1 grad, både i spil og under pres ved at gå tilbage til luftkøling, så i bund og grund betyder det ikke noget som helst.


    Invester i en luftkøler fra Noctua, Polimatech, B'quiet og Phantek, så er det næsten hip som hap, så er det kun dine blæsere, som sætter grænsen for hvor godt det kan blive og ikke mindst mere enkelt da blæseren kan gå i stykker.


    Jeg kører ligenu 26 grader på min CPU(idle her på tweak) og den har ikke været over de 47 på luft.
    Med push/pull og en 120mm radiator kunne de svinge imellem 45/46 under pres, så egentlig er det totalt ligegyldigt, og det er med et OC på 1.1Ghz.
    Jeg sidder godt nok med et vindue på klem og computeren står lige ved siden af i et rum på 25 grader, luften som kommer ud af maskinen føles mere kølig i toppen end 1 meter væk, bagpå er det lidt en anden sag, der er den lige en anelse varmere på den 140mm som blæser bagud og tager varmen fra CPU, der er lige over rum temperatur, så det passer nok ganske godt med de 26, dog har jeg osse et R9 290 som sparker varme ind i kabinettet, men det er egentlig slet ikke så galt.


    Skulle du alligevel vælge AIO køling, så NZXT x61 og hop udenom swithtechs løsning, den skal have en firmware opdatering for at få pumpen til at køre ordentligt.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Har haft kigget lidt på de mærker du har nævnt, hvoraf det er Be Quiet der har fanget min interesse mest, tænkte på om deres Dark Rock 3 (ikke pro) ville være tilstrækkeligt til den cpu jeg nævnte i starten af tråden.
    Er faldet for denne er fordi den ikke dækker helt for hvor ram sidder, vil det være muligt at lave et lille oc med den køler eller er det så nødvendigt med "pro" modellen?

    ASUS P6T Deluxe V2
    Intel Core i7 920 2,67 GHz
    6 GB DDR3 Kingston HyperX
    ASUS ATI EAH6870 1024MB DDR5
    1 TB Seagate Baracuda
    Corsair HX750W

  • Det vil være rigeligt :9xo .


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • er helt enig, i at de billige vand, og de bedste luft er nogenlunde lige gode, og så sparer man for risikoen med pumpen, hvis man snupper luftkøleren.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • er helt enig, i at de billige vand, og de bedste luft er nogenlunde lige gode, og så sparer man for risikoen med pumpen, hvis man snupper luftkøleren.


    Hvilken risiko hentyder du til? Dit udstyr kortslutter ikke af væsken i de lukkede kølere. Det er demineraliseret vand.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Han snakker om at pumpen står af hvilket det der oftest går i stykker på AIO kølere


    præcis- så hjælper det ikke at det er demineraliseret vand, hvis det ikke kommer rundt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.