stærk Dell laptop til universitetsbrug

  • Hej, Tweak!
    Jeg starter snart universitetsstudium og søger i den forbindelse en ny laptop. Da jeg kan få rabat på Dell pc'er ville det klart være en fordel, hvis det bliver en Dell pc; kan det alligevel ikke betale sig, så går det også.
    Da det er længe siden, jeg har været på markedet, og jeg ikke har megen erfaring med laptops, ville jeg sætte stor pris på jeres hjælp!
    Da den er studiebrug er der et par ultimative krav:
    15'' skærm,
    godt batteri - dvs. Skal kunne holde en 6-8 timer på lav belastning (strømbesparende tilstand og tekstbehandlingsprogrammer og en smule internetbrowsing),
    Og uden at have nogen som helst erfaring med det, så går jeg ud fra, at en SSD er det, jeg vil have(?); sandsynligvis med Hard drive til lagring.



    Jeg ønsker at have en så stærk pc, som det er muligvis ( men uden at den bliver uforholdsmæssigt dyr, naturligvis).
    Hvis I ellers har nogen anbefalinger, så skriv endelig!
    Håber I kan hjælpe mig lidt, eby. Dele erfaringer.
    Jeg har naturligvis kigget på hjemmesiden. Jeg kender ikke meget til deres serier, men deres xps'er ser fede ud, men er lidt mistænksom overfor batterilevetiden og temperaturen på dem- men som sagt: del endelig erfaringer!
    På forhånd tusinde tak, guys!
    Ps. Da min rabat er ret god, er prisen mindre vigtig så længe der er tale om en Dell pc, som har et fornuftigt pris/kvalitets forhold.
    Er der ikke tale om en Dell pc, så kunne jeg forestille mig at betale op til en 8.000,- højst. Skulle der være et fund, som koster mere, så vil jeg overveje den alligevel.

    Stationær-Custom Built -Bærbar HP dv7-3126eo
    Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    Gigabyte EX58-UD3R, (INTEL X58)
    Intel i7 920 (Socket 1366), 4x2.67ghz - AMD 2,4Ghz
    6GB DDR3 1333MHZ RAM, Kingston - 4GB
    7.1 Surround Lydkort
    2STK 1GB DDR5 HD5850 Grafikkort i Crossfire - HD 4650
    1000GB M.32MB Cache - 2x500GB
    Samsung 24'' P2450

  • Jeg har personligt ikke nogen erfaring med dell, men har fundet denne http://www.computersalg.dk/pro…NK&utm_campaign=EDBpriser
    det virker som om den har alt du kræver, da du ikke har nævnt noget om grafikkort, regner jeg med at det er lidt ligemeget, så den her kommer med standard intel HD 4400, men den holder over 7 timer ved daglig wifi brug... se hvad du synes..... :D


    Rigtig godt bud, men jeg formoder maskinen skal købes gennem Dell for at opnå den nævnte rabat????

  • Jo, det er RUC tilfældigvis, men det er en firmarabat, som jeg kan benytte mig af.
    Der er formentlig tale om noget omkring halv pris. Så det er jo en slat, når man taler om disse priser.


    Altså jeg må indrømme, at jeg er lidt vild med stærke computere. Der er bare det, at jeg ikke har så forfærdelig meget forstand på batterilevetiden, deres effektivitet. Jeg var meget tiltrukket af de kraftige xps'ere, som der ser ud til at være noget mere gods i - men hvis ikke batteriet holder, så er det helt ligegyldigt. Men måske jeg kunne tænke mig at game på den engang, og så ville det jo være lækkert med en lidt stærkere pc.
    Hvordan holder xps'erne på batteriet? Nogen, der har haft én eller som har erfaringer med dem?


    Når jeg kigger på de pc'er, I har linket, så slår det mig, at deres hardware er betydeligt svagere end xps'erne, men til omkring samme pris. Såfremt jeg ikke tager meget fejl ihvertfald ;) Det er godt nok længe siden, jeg har fulgt med i udviklingen, må jeg indrømme ^.^
    Hvis det er tilfældet, er det så for at maksimere batterilevetiden, eller hvordan?


    Mange tak for svarene indtil videre! Det er super! :rules:

    Stationær-Custom Built -Bærbar HP dv7-3126eo
    Antec Nine Hundred -
    Cougar, 700W
    Gigabyte EX58-UD3R, (INTEL X58)
    Intel i7 920 (Socket 1366), 4x2.67ghz - AMD 2,4Ghz
    6GB DDR3 1333MHZ RAM, Kingston - 4GB
    7.1 Surround Lydkort
    2STK 1GB DDR5 HD5850 Grafikkort i Crossfire - HD 4650
    1000GB M.32MB Cache - 2x500GB
    Samsung 24'' P2450

  • hvis du finder en dell der ikke holder så lang tid på batteriet kunne det være en ide at købe sådan et her
    http://www.mytrendyphone.dk/sh…ternt-batteri-66679p.html
    du lader det bare op hjemmefra i 4 timer, så når din computer er ved at løbe tør kan du bare sætte den til, det gode ved det her frem for et normalt computerbatteri er at man ikke behøver at skifte batteriet, altså slukke computeren, du sætter det bare til, og så burde det give 7 timer ekstra til din computer :D