Hjælp til strømforsyning/PSU

  • Hej alle sammen


    Jeg har en ny strømforsyning (800 watt), som ikke virker mere. Jeg satte PSU'en i en pc og tændte, den startede, slukkede, startede, slukkede.. og fortsatte med nogenlunde 1-2 sekunders mellemrum. Så jeg skyndte mig at slukke for det hele, og endte med at den slet ikke gav strøm mere.
    Så jeg tænkte om der var nogen der kunne hjælpe mig lidt her, kan det være sikringen på PSU'en der er brændt over? hvis så kan man så udskifte den? Gerne en visning (eller beskrivelse) hvor sikringen sidder på strømforsyningen.


    Strømforsyning/PSU: Diamond Power ATX12v 2.2 EPS12v
    Billede af strømforsyning/PSU vedhæftet.


    Håber på nogen kan hjælpe, tak på forhånd.

  • Den har ikke en traditionel sikring, men den har en chip eller to der styrer OCP, OTP osv.


    Men umiddelbart vil jeg tro den strømforsyning er noget elendigt skrammel. Spolen øverst til venstre lugter af passiv PFC, hvilket der ikke som sådan er noget galt med - det er bare ikke noget man har brugt i gode strømforsyninger i ret lang tid.

  • Havde selv en "Diamond Power" PSU for et par år siden som familie købte - Den holdt et halvt år og så gik den død.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • som de andre har sagt så vær glad for at den ikke har dræbt din computer :-)


    jeg ville nok købe en ny frem for at prøve at reparere den :-)


    hvad komponenter skulle den trække ??



    /dwmc