Nyt headset.

  • Jeg havde et Corsair veangeance 2000 og det syntes jeg var ret godt. (Undtagen lyden af den statiske elektricitet i mikrofonen, når man både ladede headsettet og brugte mikrofonen)


    Men det gik i stykker, og nu har jeg fået pengene tilbage, og skal have fundet mig et andet headset.


    Det skal være 5.1 eller 7.1 (eller noget så jeg kan høre hvor fjenderne går.)


    Det må MEGET gerne være trådløs.


    Ca 700-800 kr


    Jeg har overvejet at købe den opdaterede version af corsair veangeance 2100, men det koster ca. 950 kr. (Men så skal den brummen når man oplader også være væk.)


    Nogen andre headset i kan anbefale???

  • Hvis du vil had et trådløst headset, så er der ikke ret mange ordentlige headsets. Corsair og steelseries er de eneste som har lavet noget der er værd ens penge.


    Steelseries H wireless og Corsair 2100, er faktisk de eneste to trådløse headset som er gode (ud fra mine egne standarder) og som jeg selv ville købe hvis jeg skulle gå trådløst ;) Problemet er at 600-700 kr er lavt hvis du skal gå trådløst.


    5.1 og 7.1 er ikke relevant i online gaming, da de fleste spil har virtuel surround sound indbygget. Selvfølgelig hvis det følger med kan man jo bruge det, hvis man er vild med sådan noget.


    Det har dog ikke imponeret mig på nogen måde. Hvis du spørg mig skal 7.1 surround sound ikke bestemme et headset køb, det er faktisk hvad jeg vil kalde en gimmick. Der er dog nogen som kan lide det, jeg er bare ikke en af dem.


    Wireless:


    https://www.komplett.dk/corsai…ance-2100-wireless/798016


    http://www.computersalg.dk/pro…&utm_campaign=PriceRunner


    Ledning:


    http://www.computersalg.dk/pro…&utm_campaign=PriceRunner


    https://www.komplett.dk/steelseries-siberia-v2-white/798629

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet 2 gange, sidst af jesper101996 ().

  • Jeg har ikke prøvet mange headset. Så jeg vil ikke anbefale nogen bestemt, da jeg er til "wired" :)
    Dog i gaming, kan jeg absolut ikke placere fjender bedre med et 5.1 eller 7.1 headset.
    Jeg sværger til alm. stereo headset, da mange af de reklamerede surround headset, ikke er ægte men også virtuelt.

  • Der er ikke noget, der hedder ægte 5.1/7.1 surround i headset, når man kun har to enheder. Det vil ALTID være virtuelt.

    Bliver der sagt andet da? Og jo der gør der faktisk ;) Roccat kone 5.1 er et ægte 5.1 surround headset. Selvfølgelig er det ikke det samme som et par højtaler, men det gør det ikke mindre ægte.

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

    Rettet 2 gange, sidst af jesper101996 ().

  • for lige at toppe den af med omkring headsets med ægte Surround så har Razer skam også lavet et :D Razer Tiamat


    nå jeg har været en lidt rundt i headset universet og der er kun et mærke jeg virkelig kan anbefale fordi de laver det bedste (dette er min mening, som holder stik :) ) Sennheiser, de laver virkelig gode produkter og lyden er i top, selv deres lidt billigere serier er der noget ved...

  • Ja hvis man vil had et ordentlig gaming headset så er sennheiser, beyerdynamic og audio technica de bedste, de er desværre dyre, suprise surprise :)

    AMD Ryzen 5 5600X / MSI MPG-X570 Gaming Pro Carbon WIFI / Asus GTX 780 DirectCU II / ARCTIC Liquid Freezer II 240 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / G.Skill RipjawsV DDR4-3200 C14 - 16GB

  • Jo, der er nogle få sæt som nævnt. Dog er langt de fleste ikke.


    Men det giver ikke bedre lyd eller fordel i spil, hvor det er nødvendigt at placere fjender, lyd fra skyderi etc.