bundkort og gpu

  • så igår satte jeg mit nye radeon 7970 i mit asrock pro3 bundkort(pci-3), det gad ikke vises på skærmen.. så jeg satte hdmi stikket i mit motherboard og hentede drivers bagefter en quick restart kunne jeg så se at mit grafikkort stadig ikke var fundet..
    prøvede så at sætte det i pci-2 hhvor det sagtens kunne bruges.. så jeg tog det ud hvorefter jeg satte min gtx kort i pci-3 slottet hvor det kørte som det skulle


    nogle ide om hvorfår mit radeon 7970 ikke kan bruge mit pci-3 slot men godt pci-2


    mit gtx virkede perfekt med pci3 så der er intet galt med bundkortet og grafikkortet 7970 virker osse som det skal, men kan simpelthen ikke få dem til at komunikere via pci-3

    i5 4690k
    asus z97 ar
    gtx 760 twinfrozr
    8gb kingston hyper x blu 1600mhz
    120gb evo ssd

  • Når du bruger et dedikeret grafikkort skal du ikke slutte skærmen til bundkortet, men direkte til grafikkortet.


    Men altså, hvilket bundkort er det præcis du har? Der er flere forskellige Asrock Pro3-bundkort.

  • Når du bruger et dedikeret grafikkort skal du ikke slutte skærmen til bundkortet, men direkte til grafikkortet.


    Men altså, hvilket bundkort er det præcis du har? Der er flere forskellige Asrock Pro3-bundkort.

    asrock z77 pro 3, og og har prøvet direkte til kortet uden held, den vil kun findes i pcie3 så har skiftet tilbage til mit asus h61 bundkort med pci3 hvor den køre fint

    i5 4690k
    asus z97 ar
    gtx 760 twinfrozr
    8gb kingston hyper x blu 1600mhz
    120gb evo ssd

  • Okay, det bundkort har en PCIe 3.0 x16-port øverst, som hedder PCIE2. Og en PCIe 2.0 x4-port nedenunder, som hedder PCIE3. Bare for at forvirre... og det er den øverste port, hvor kortet ikke virker?


    Prøv at opdatere BIOS. Især hvis den nuværende version er før 1.80, for der siger de at de har forbedret kompatibiliteten.