Extern harddisk viser forkert størrelse

  • Hejsa
    Håber i kan hjælpe mig.
    Min externe Seagate harddisk er på 2TB, men windows 8 viser at der kun er 39GB på den
    Den har tidligere været brugt som bootdisk for min bærbare hvis den skulle reinstalleres.


    Jeg har prøvet at formatere den et par gange men lige meget hvad kan jeg ikke få windows til at indse at der er 2TB på disken.


    Nogen der kan knække den nød ?(

  • Det lyder som om at du bruger højreklik/formater menuen, hvilket ikke hjælper med dit problem. Sagen er nok at den at du har en partition som systemet ikke ser som optager det meste af pladsen.


    Det nemmeste er at følge en guide som dén her fra youtube, og så slette alle partitioner på disken (Vær sikker på at det er den rigtige disk :D - Er du usikker så spørg endelig), og så lav en enkelt, ny partition som bruger hele harddiskens kapacitet. :)


    (Og så forklaringen på hvad der er sket)


    En harddisk kan opdeles logisk i flere partitioner - F.eks. halvdelen til systemet og halvdelen til programmer. Dit system opfatter det som to diske, selv om det kun er en enkelt fysisk disk. Dette kan gøre formatering lettere da du kun sletter den del som du vil af med.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |