HDMI virker ikke på ny PC

  • Hej!
    Jeg modtog idag en ny computer jeg havde bestilt fra topdata.dk. Windows var forinstalleret, så jeg skulle bare sætte div. ledninger i, og så tænde. Jeg køre et dualmonitor setup, der har virket fint på min tidligere pc, det består af en Samsung VGA skærm samt mit fjernsyn, også Samsung, som jeg har forbundet til min computer med HDMI. Problemet er bare at på min nye computer registrere Windows ikke at fjernsynet er sat til, fjernsynet selv har registret at det er forbundet med computeren, men modtager ikke noget signal.
    Jeg har installeret de nyeste Intel Core drivere samt Nividia drivere, og ved nu ikke helt hvad jeg skal gøre for at få HDMI til at virke.


    Computeres specifikation er følgende:
    * INTEL i5 3570 3.4GHZ (3.8GHZ TURBO)
    * ASUS P8B75 KVALITETS BUNDKORT, USB3,SATA6G
    * ASUS 2GB DDR5 GTX660OC DC2T-2GD5 GRAFIKKORT INFO
    **ASUS DC2T KØRE 1137MHZ CLOCK, HVOR TWINFROZRIII KØRE 1098MHZ**
    **ASUS DC2T ER LIGESÅ HURTIGT SOM REF. GTX660TI**
    * COOLERMASTER HYPER-TX3 ULTRA STØJSVAG OG EFFEKTIV
    * XFX PRO SERIES 550W, 80+, ULTRA STØJSVAG KVALITETS PSU (Seasonic)
    * GAMER-KABINET COOLERMASTER M. VINDUE, K350 (Opgraderet til Collermaster Enforcer)
    * * OPTIMALT AIRFLOW OP TIL 5 BLÆSERE, STRØMFORS. I BUND OSV.*
    * 500GB HARDDISK, 7200RPM, SATA 6G
    * 8GB DDR3 1600MHZ HYPER-X RAM, KINGSTON, GAMER RAM
    * ASUS 24x DUALLAYER DVDBRÆNDER
    * KABINET MONTERET MED 2 BLÆSERE (OP TIL 6 BLÆSERE)
    * 8CH (5.1 & 7.1) SURROUND LYDKORT
    * 8x USB PORTE (2stk er USB 3.0) (2 PÅ FRONT, 6 BAGPÅ)
    * GIGABIT NETKORT (1000Mbit)




    Nogen der har et tip eller to til hvad jeg kan gøre?

  • Kan du have brændt HDMI porten af?
    Har du sat kablet i mens der har været strøm på enten PC eller TV?
    HDMI er IKKE plug-and-play, og er faktisk mere skrøbeligt end mange går og tror.
    Der skal ikke alverden til for at brænde en HDMI port af, enten på TV'et eller på grafikkortet.

  • Jeg satte alle ledninger i før jeg tændte for noget, så der skulle ikke være noget problem der, har tjekket med begge HDMI porte i fjernsynet, og computeren er som sagt helt ny, så jeg må gå ud fra at portene virker.
    Jeg har også forsøgt at kigge ind i kabinettet, for at se om Topdata måske ikke har fået sat ledningen ordentlig fast, men kan ikke komme til at se det uden at åbne, og så ryger garantien, så det bliver sidste udvej, hvor jeg så også lige sender en mail til dem først ;D
    Nogle andre ting der kan være skyld i problemet? Hvis vi udelukker grafik drivere og afbrændt HDMI port, andre ting der kan influere HDMI forbindelsen?

  • Nu er der 4 bundkort hos Asus, der hedder P8B75. Så det er ikke sådan at undersøge (du kan åbne kassen og læse tekst et sted på bundkortet). Men det ser ud til, at dit bundkort har hdmi, og dit grafikkort har hdmi. Hvilken een forbinder du ? Måske skal du i enhedskontrol eller i bios disable den ene.