Kraftigt router hvad ville i vælge?

  • Hey alle,


    Jeg har gennem de sidste mange år kørt på min linksys wrt54g og de sidste par år med DD-WRT.


    Har altid været rigtigt glad for routeren, men den har lidt svært ved og følge med på alt det traffik der foregår herhjemme på LAN. Så skal på jagt efter en ny router som kan tåle rigtigt meget samtidigt traffik fra flere klienter på samme gang både på trådløst og kabel.


    Der skal være mulighed for DD-WRT helst, eller ihvertfald tilsvarende muligheder i standard rommen, sådann som routing, vpn, nating osv.


    Jeg har tænkt lidt på en buffalo router da de køre med DD-WRT standard men er lidt i tvivl om hardwaren virkelig kan trække den traffikmængde der kommer til at køre. (TV stream fra server til klienter, database og filetransfer til arbejde fra klienter til server etc).


    Derudover kunne det være rgtigt fedt med nogen størrer antenner ligesom til wrt54g så man kan få ordenlig rækkevidde på selv gennem beton.


    Switch kunne også være alternativ ville bare gerne undgå for mange boxe pga. strøm (gerne 6porte+)

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

    Rettet en gang, sidst af Jaiz ().

  • http://www.komplett.dk/k/ki.as…3-8E9B-BB3EEB25CF18#extra


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=759772


    Nå tror valget falder på disse medmindre der kommer nogen indlæg med nogen alternativer der skal kigges på :)

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

  • Den ene er jo en switch, det er ikke det samme som en router.


    Men jeg kan godt anbefale en ASUS RT-N16, den har en meget høj clock, og en masse RAM.

  • Så vidt jeg ved findes der to revisioner af E4200 routeren, den første anvender broadcom chips, men den nye anvender Marvell chips, jeg tvivler på at der er ordentlig support for Marvell udgaven, derfor vil jeg anbefale dig at gå udenom den.


    RT-N16 har en fornuftig CPU samt rigeligt med RAM, så det er et fornuftigt bud, selvom jeg personligt foretrækker routere baseret på Atheros chips, fremfor broadcom, baseret på hvad jeg ser som generel bedre support for deres chips til andre firmwares end ddwrt.


    Men personligt foretrækker jeg nu også openwrt fremfor ddwrt, som ikke har alt for god support for broadcom baserede routere, men til gengæld rigtig fornuftig support for Atheros baserede routere ^^

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Den ene er jo en switch, det er ikke det samme som en router.


    Men jeg kan godt anbefale en ASUS RT-N16, den har en meget høj clock, og en masse RAM.

    Ja jeg er godt klar over den ene er en switch også derfor begge skal købes, da jeg har behov for flere porte til mit switchskab.


    Så vidt jeg ved findes der to revisioner af E4200 routeren, den første anvender broadcom chips, men den nye anvender Marvell chips, jeg tvivler på at der er ordentlig support for Marvell udgaven, derfor vil jeg anbefale dig at gå udenom den.


    RT-N16 har en fornuftig CPU samt rigeligt med RAM, så det er et fornuftigt bud, selvom jeg personligt foretrækker routere baseret på Atheros chips, fremfor broadcom, baseret på hvad jeg ser som generel bedre support for deres chips til andre firmwares end ddwrt.


    Men personligt foretrækker jeg nu også openwrt fremfor ddwrt, som ikke har alt for god support for broadcom baserede routere, men til gengæld rigtig fornuftig support for Atheros baserede routere ^^

    Takker, gir lige et kig på openwrt :)

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU