Valg af SSD. min 120gb

  • Hej Tweak


    Håber i kan hjælpe mig.


    Synes det er på tid at jeg opdatere mit system med en SSD. Den gamle harddisk jeg har pt er det eneste der trækker mit system ned :)


    Men her kommer så dilemmaet, hvilken skal man vælge? Har søgt en masse på forum og set review af nogen forskellige.


    Men er desværre ikke blevet helt klog endnu. Er kommet frem til at den minimum skal være på de 120gb.


    Alt det man fejl man har hørt med på nogle SSD osv osv.


    Så ville lige prøve og se om der var nogen her inde der kunne anbefale en SSD.

  • Hvis de nye firmwares til SF-2200 controlleren får rettet de fejl der har været, vil de være et oplagt valg. IE Corsair force series, OCZ Vertex ect.
    Det er dog lidt for tidligt at dømme om de firmwares har gjort tricket.


    Ellers skal du gå efter en baseret på en marvell controller. IE Crucial M4, Intel 320 og en af Adata's, (kan ikke lige huske hvilke af dem, som bruger SF og hvilke som bruger Marvell)

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric
    Hvis de nye firmwares til SF-2200 controlleren får rettet de fejl der har været, vil de være et oplagt valg. IE Corsair force series, OCZ Vertex ect.
    Det er dog lidt for tidligt at dømme om de firmwares har gjort tricket.


    Ellers skal du gå efter en baseret på en marvell controller. IE Crucial M4, Intel 320


    Intel 320 benytter en Intel controller, du mener Intel 510.


    Men ja, M4 eller den nye samsung 830 er begge solide bud.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM


    Intel 320 benytter en Intel controller, du mener Intel 510.


    Men ja, M4 eller den nye samsung 830 er begge solide bud.


    Damm, jeg vidste jeg ikke skulle have stolet på de gamle slidte grå mellem ørerne :crazyeyes:
    Tak for rettelsen

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().

  • Jeg har så sent som i dag, sat min nye Crucial m4 128 gb SSD til computeren.


    Den kører som en drøm:


    Nem at installere, firmware var opdateret.


    Crucial lover 415/175 read/write speed.


    Med Crystal Disk Mark scorede min 428,5/206,4 så lever helt sikkert op til hvad Crucial lover.


    Bare sørg for at aktivere TRIM, så kører den som smurt.


    Købes billigst her, og jeg kan indtil videre KUN anbefale den:


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=630675

  • Det lyder godt :)


    Den Kingston Hyperx SSD som alessio nævner har i øvrigt den samme Sandforce controller som der har været problemer med, så man er ligesom Corsair Force 3, OCZ Vertex/Agility/Solid 3 (og mange andre) prisgivet at Sandforce får sendt en firmware fix ud.


    Men ja de performer generelt rigtigt godt, Sandforce baserede SSDs, det er bare om man kan leve med BSODS ind i mellem, indtil Sandforce får fikset det firmware problem, der plager den serie controllere.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • ...eller også har du bare været heldig ;)
    SF-2200 har jo ikke en fejlrate på 100%, den er bare meget højere, (imo ALT for høj), end marvell controlleren.


    Jeg har haft præcis samme oplevelse af M4 som hloride, dog runder min M4 500MBps i crystalmark :dance:

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


    Rettet en gang, sidst af Ciric ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric
    ...eller også har du bare været heldig ;)
    SF-2200 har jo ikke en fejlrate på 100%, den er bare meget højere, (imo ALT for høj), end marvell controlleren.


    Jeg har haft præcis samme oplevelse af M4 som hloride, dog runder min M4 500MBps i crystalmark :dance:


    I 4K unaligned write?

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Nej, i Sequentel Read. Er den eneste test man overhovedet kommer i nærheden af de tal :crazyeyes:


    Kan sku inte lige huske hvad den laver i 4k write, men kan da lige lave en hurtig test når jeg kommer hjem, og så smide et ss op.

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric
    Nej, i Sequentel Read. Er den eneste test man overhovedet kommer i nærheden af de tal :crazyeyes:


    Kan sku inte lige huske hvad den laver i 4k write, men kan da lige lave en hurtig test når jeg kommer hjem, og så smide et ss op.


    Vidste jeg nu godt, var nu også mere for at give dit et hit om at skrive hvad du mener. Plus hvorfor snakke om et tal man faktisk aldrig bruger på en OS disk når det er 4K write man bruger langt oftest? Det er som at anbefale en sportsvogn over en anden fordi den har det største handskerum. :)

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Enig. Men det er nu bare endnu et plus til M4 i forhold til SF-2200 baserede diske ;)
    Det er netop på 4k testene at de er stærke, mens SF er bedre til Seq. R/W.


    Det var mest for at underbygge at på de lige præcis de punkter hvor M4 fik tæv i tests i starten, er de faktisk kommet temmelig pænt med.

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ciric
    Enig. Men det er nu bare endnu et plus til M4 i forhold til SF-2200 baserede diske ;)
    Det er netop på 4k testene at de er stærke, mens SF er bedre til Seq. R/W.


    Det var mest for at underbygge at på de lige præcis de punkter hvor M4 fik tæv i tests i starten, er de faktisk kommet temmelig pænt med.


    Øhh hvad? Vertex 3 banker da M4 til random iops sidst jeg tjekkede.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850

  • Ok, dårligt formuleret.


    Hvis du ser på tests fra da M4 kom på markedet, fik den større klø i Seq. R/W, end den gjorde i de små random tests.
    Hvis du så ser på tests med FW0009, er de kommet noget tættere på i Seq.
    SF baserede diske er stadig hurtigere, (som jeg også skrev i min første post), og hvis de nye firmwares får rettede fejlene, er de det oplagte valg.


    Jeg kan bare stadig ikke med god samvittighed anbefale en SF-2200 baseret SSD til nogle, før de nye firamwares har været ude nogle måneder.

    Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.


  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SMLDK
    Ja jeg har en OCZ Agility 3 , 240 gb og den kører sgu fint , ingen BSOD her.
    Så må gælde andre Sandforce controller.




    SMLDK


    Det har det sandsynligvis noget at gøre med din konfiguration af hardware osv., ikke at der ikke er problemer med den SSD (man kan bekræfte det ved at læse lidt inde på OCZs forum).


    Som sagt så arbejder de på at fixe de problemer der er med den controller via en firmware opdatering, men så vidt jeg kan se har folk stadigvæk problemer.
    Dermed ikke sagt at det er store problemer, nogle personer vil kunne leve med en BSOD en gang i mellem, men hvis man ikke kan så er det sikrere at vælge en SSD baseret på en anden controller, så man er sikker på at undgå de problemer.


    Personligt vil jeg altså heller ikke anbefale en Sandforce baseret SSD, før antydningerne af problemer er manet i jorden.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.