Coil whine problem? Garanti

  • Hej tweakers


    Har brug for jeres hjælp. Har for en ca ½ år siden købt en computer fra mm-vision som fungerede fint indtil et par dage siden. Den lavede beep lyde når den startede op og meldte om cmos error. Udover det har den en pive lyd (Coil whine). Jeg sendte den ind til mm vision da den har garanti. Sjovt nok siger de at de har kørt test osv. og at den intet fejler. Jeg rinede til dem og sagde den har meldt fejl og har optaget beep lydene på mobilen. Så siger teknikeren at det må være en "periodsk fejl", og at de vil kigge videre på den. Nu har de så sendt mail om at den ikke fejler noget og det eneste som er problemet med den er "Coil whine". Men det et kendt problem fra producenten og ikke noget de kan hjælpe med.


    Nu til mit sprøgsmål. Er det virkelig sandt at de ikke kan fikse det. Altså dækker garantien ikke noget som helst.


    Ligger deres besked lige under:


    Hej, jeg har forgæves forsøgt at kontakte dig telefonisk. Vi har kørt test på dine ram og din harddisk uden at finde fejl. Vi har haft kørt en reinstallation af din pc, og kørt testprogram og spil samt internet og har ingen fejl fundet. Der er en lille pivelyd som vi betegner som Coil whine, som desværre er et kendt problem som producenten ikke betegner som værende en fejl. PC står klar til afhentning. Mvh Michael/MM-Vision


    Har virkelig brug for jeres hjælp ! Takker på forhånd (Undskyld den lange tråd)

  • Hmm. Jeg tror egentligt ikke de kan gøre noget, før den brænder af. Men jeg er ikke sikker. For den fejler jo ikke noget (endnu)..


    Men coil Whine betyder at PSU'en er ved at stå af, så det er vel bare et spørgsmål om tid.

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Coil whine kan også skyldes en fejlbelastning i kondensatorerne på gfx, som er ret kendt på hd4xxx og gtx2xx. Det er ikke noget de kan afhjælpe hos mm-vision og det er heller ikke alvorligt - ud over at være irriterende i meget høj grad.


    Har du ændret på indstillinger i bios efter du får den igen eller prøvet at cleare eller flashe bios til en nyere version?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Har ikke hentet den endnu og nej har ellers ikke opdateret bios.


    Bortset fra det så sagde den jo ikke den der coil whine lyd de første par mdr, så jeg forstår ikke hvorfor garantien ikke dækker det, da det er en ENORM irriterende lyd. :(

  • Det kan godt være det er irriterende, men det gør altså ikke produktet defekt. For det virker endnu. Men ja, jeg ved ikke præcis hvor du står. Personligt ville jeg klage og prøve og trumfe igennem at jeg havde ret. Men kan desværre ikke lige komme med nogle specifikke grunde..

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650