hjælp mig byg en gamer pc under 13k

  • Har tænkt på og bygge mig en gamer pc gerne 64 bit under 12 - 13000 kr.


    Har siddet og bygget lidt selv men ku godt tænke mig og få nogle eksempler fra nogler der måske har lidt mere forstand på det .. jeg har selv mus, tastatur, skærm og windows 7 ultimate 64 bit


    bare kom med nogle bud på forhånd tak ;D

  • Du sparer storset altid med at samle selv! det gælder bare om at finde det rette ting til de rette priser men hvis man køber en computer som hos getmore eller what ever kan du altid som du siger opgradere dem.


    Men hvis det var mig og jeg havde 13 kilo til at bygge en computer havde jeg gået på edbpriser og gået amok nok en I7 Processor og et extream gamer asus bundkort osv.
    kan lige kigge efter noget og poste det senere

  • ASUS Rampage II Extreme Republic of Gamers : Bedste pris: 2.147,00 DKK


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=483176


    Core i7 I7-950 8 MB (Intel Boxed) : Bedste pris: 3.575,00 DKK


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=585504


    Antec Nine Hundred Two : Bedste pris: 827,00 DKK


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=492881


    XFX Radeon HD 5850 (1 GB) : Bedste pris: 1.906,00 DKK


    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=669083


    2 * Intel X25-M Mainstream Solid State Drive - 34nm Product Line 80 GB : Bedste pris: 1.512,00 * 2 DKK


    http://www.edbpriser.dk/Produc…ls.aspx?sp=all&pid=636140


    Ialt: 11479


    Og så har du vidst en computer der sparker RØV!!!


    Du skal bare huske at sætte de 2 SSD Harddiske til at køre Raid da det er derfor jeg har valgt dem istedet for en stor ;)
    Og forskellen på denne I7 jeg har valgt og den andens hos topdata er at denne I7 er bedre da det er en socket 1366 den originale I7 Socket

  • Ok Casper ligner lidt meget af det jeg selv har kigget lidt på faktisk..


    Hva med ram og strømforsyning ?
    Og hva nu hvis jeg gerne ville have ekstra plads ved siden af til evt film musik billeder osv..
    og hva er forskellen på antec nine hundred og twelve ? :D :cheers:

  • Jeg havde vidst været lidt for hurtig der havde helt glemt psu og ram lol ;)


    Ang. Pladsen ville jeg købe en 1 tb alm hardisk ved siden af til film osv. fordi SSD Raid diskene skal bare køre dit windows og Spil osv. så der er 160 gb rigeligt jeg finder lige lidt ram til dig og psu.


    Her er hvad jeg har kigget på:


    RAM:


    OCZ Gold 4 x 2 GB altså 8 GB i TRiple channel
    Bedste pris: 1.858,00 DKK


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=701078


    PSU:


    OCZ GameXStream
    Bedste pris: 779,00 DKK


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=205049


    forskellen på nine hundred og twelve hundred er at twelve hundred er et større kabinet Højre og bredere

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af anders-i
    Ok Casper ligner lidt meget af det jeg selv har kigget lidt på faktisk..


    Hva med ram og strømforsyning ?
    Og hva nu hvis jeg gerne ville have ekstra plads ved siden af til evt film musik billeder osv..
    og hva er forskellen på antec nine hundred og twelve ? :D :cheers:


    tror twelfe hundred er større, og så har den et andet design. du ka tjekke nogle tests for at se hvilken der er bedst

  • Ok tak..


    tænkte på forskellen på XFX Radeon HD 5850 og XFX Radeon HD 5870 er den store ville det kunne betale sig og købe XFX Radeon HD 5870?


    Og forresten hva med cd drev ?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Xx-Razmuz-xX


    tror twelfe hundred er større, og så har den et andet design. du ka tjekke nogle tests for at se hvilken der er bedst


    Twelfe hundred har 3 blæsere foran og 2 bagi og 1 i toppen og så er det stører


    nine hundred har 2 foran og 1 bagi og 1 i toppen


    kig her der er en god gennem gang af kabinettet http://tweak.dk/review/Komplett_Gamer_AMD_Dragon_PC/921/1/1

  • Hvorfor fanden skal han havde et så lille grafikkort.? Når man køber sådan en computer køber man også et godt grafikkort. han kunne måske spare på det bundkort. Jeg ville gå efter et gigabyte. Jeg har altid haft problemer med Asus bundkort.

  • Hva for et graffikort kunne du da anbefale jeg tænkte bare modelen nyere men er der nogle andre du syns ville være mere værd lidt ligeglad med prisen lige ved graffikkortet :) Og hvilket bundkort vil du sige er rigtig godt til prisen? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af anders-i
    Ok tak..


    tænkte på forskellen på XFX Radeon HD 5850 og XFX Radeon HD 5870 er den store ville det kunne betale sig og købe XFX Radeon HD 5870?


    Og forresten hva med cd drev ?


    et 5850 er et rigtig godt kort, 5870 er bar bedre, hvis du gamer meget ville jeg ta 5870, men hvis ik er det andet mere end rigeligt
    næsten li meget hvilket dvd-drev du tar, det gør ingen forskel, men mindre du vil ha blu-ray support. bar søg efter dvd-brænder hvor du køber dine dele og ta en a dem. har selv et lg til ca. 250,- virker udmærket, men larmer når den læser disk ..

  • Jeg mener også du skal tag et 5870. Jeg synes bare når du køber sådan en monster computer kan man lige så godt droppe at spare på grafikkort. Det er jo noget af det vigtigste hvis det skal være en gamer. og det er måske 500kr mere? Så jeg synes ikke man skal spare der :)


    RazmuZ der står at han skal havde en gamer computer ;)

  • Tak! ;D


    Hva med bundkortet nogen der kunne anbefale noget andet godt ? :)
    Hmm hva så hvis ma godt kunne tænke sig en dvd brænder der ikke larmer alt for meget nogen med gode erfaringer ..? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af anders-i
    Tak! ;D


    Hva med bundkortet nogen der kunne anbefale noget andet godt ? :)
    Hmm hva så hvis ma godt kunne tænke sig en dvd brænder der ikke larmer alt for meget nogen med gode erfaringer ..? :)


    Det bundkort jeg skrev til dig er en klasse for sig selv!
    Lige meget hvad andre siger er Asus 100% dem der laver de bedste gamer / Overclocknings bundkort

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Casper Lynge


    Det bundkort jeg skrev til dig er en klasse for sig selv!
    Lige meget hvad andre siger er Asus 100% dem der laver de bedste gamer / Overclocknings bundkort


    vil jeg nu ik gir dig 100% ret i da, synes at Asus har det med at blande kompuneterne så det blir dårligere, selv når intel lancer et bundkort med Realtek Audio & 1gbit ethernet så ska man hos Asus vælge om man vil ha Realtek Audio & Athero Ethernet el. SiS Audio & Realtek Ethernet hva er det da for noget bullshit har de bla. gjort på P45 chipset vil så til hver en til hellere vælge Gigabyte, EVGA, DFI el. noget ^^


    plus at de 3-4 Asus bundkorts jeg har haft, har haft de ene problemer efter det andet hvis de funkede da jeg fik dem gik der ik langtid før de ik gjorde hvis de ik var busted da jeg fik dem, efter jeg skiftede til Gigabyte som bundkort har jeg ik haft alle de problemer...

  • Jeg kan bare huske da jeg skulle havde ny computer hvor mange der brokket sig over asus gamer bundkort. En af mine venner fik også sådan et. Og det kunne slet ikke med hans ram.

  • Jeg har ikke kørt med andet end Asus som bundkort siden 2005 og har ALDRIG haft problemer. Selvfølgelig lidt skønhedsfejl eller mandagsproblemer, men ikke noget enhver anden producent ikke kunne komme til.


    Med hensyn til OC, så har jeg heller ikke de store problemer og mit nuværende såvel som mit high end socket 939 fra tidligere clockede ganske fint (kørte med Elixir, Corsair og HyperX, men med et mærkat ad gangen)
    Dog ikke bedre end f.eks. Gigabyte eller MSI, men med lignende overskuelighed. Derimod er DFI vist bedste boards, hvis man er ekstremt god til OC, da de giver næsten utallige indstillingsmuligheder.


    Har poster besluttet sig for nogle af delene endnu, for så kan han jo lige poste, hvad han er helt sikker på, der skal i det nye system. Så kan vi få fintunet det og sammensat ham det bedst mulige system hurtigst muligt.


    Selvfølgelig er der mange, der brokker sig over Asus. De producerer ligeså mange bundkort som de tre næststørste bunkortproducenter tilsammen. Desuden hører man jo sjældent solstrålehistorierne blive råbt til højre og venstre, vel? ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

    Rettet en gang, sidst af Renegger ().