Bedste Medie-afspiller??

  • jeg er i markedet efter en Medie-afspiller.


    Jeg skal primært bruge den til at afspille HD-materiale på den. Og måske sætte en nætværkshdd til den. Derfor ville jeg gerne have at den understøtter gigabit netværk.


    Det betyder også MEGET for mig at menustyringen i medie-afspilleren reagerer hurtigt og ikke virker langsom under brug.


    Jeg har kigget på følgende:


    HDX-1000


    Popcorn Hour A-110


    Dvico TviX-6500


    Dvico TviX-7000


    Icy Box 309
    ___________________


    Jeg ville blive glad for at hører for og imod vedr. nogle af disse medie-afspillere.


    Jeg skal have købt én i en fart, så det er bare med at beslutte sig. :-)


    Håber at hører fra nogle af Jer.

  • selvom der nok er en del der ved noget om medie afspillere her vil jeg alligevel råde dig til at tjekke denne side ud. de går mest op i HIFI delen..... recordere


    jeg har en god ven der har popcorn hour og den er han super glad for, den afspiller stort set alt siger han. har selv læst en del om tvix og den har fået pæne ord med på vejen, synes dog den er i den lidt dyre ende, og har derfor selv købt en PS3 til formålet.


    good luck

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pulse
    En PS3, og PS3MediaServer installeret på computeren = medieafspiller der kan streame ALT... også netradio, youtube, podcasts m.m. :clap:


    Bruger det selv - faktisk en af grundene til at jeg købte PS3'eren (Udover Bluray og de fede spil)


    yes præcis samme jeg har lavet....men en standalone medieafspiller som tvix og popcorn hour har jo så den fordel at du ikke behøver en computer sluttet til for at dekode...

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Ja jeg kan jo så sige at jeg har en Playstation 3... :-)


    Grunden til at jeg gerne vil have en medie-afspiller er så jeg:


    1. kan afspille mkv, og lign. hd film formater.


    2. ikke behøver at have min pc tændt evt.



    Nogle af Jer der ved om og i givet fald, hvordan man kan afspille/streame mkv til sin ps3 fra sin pc og afspille dem uden problems. har givet mig grå hår, indtil jeg til sidst opgav det. :-('


    Skal ens ps3 opdateres eller noget for at kunne afspille denne type filer ??


    og kan I anbefale et program til at streame med ??


    jeg har selv prøvet kræfter med "Simple Center" og har hverken noget positivt eller negativt at sige om det.


  • Det eneste program der findes der kan klare det uden problemer er PS3MediaServer!


    TVersity, TwonkyMedia, Nero, Windows Media Player og andre kan ikke afspille/omkode alle filtyper uden problemer.

  • WD Tv med custom firmware understøtter wireless net + den afspiller .mkv + en masse andet.


    http://komputer.dk/test/usb/wd-tv-hd-media-player


    Her er nogle af de USB LAN devices der understøttes:


    Wired: http://wiki.wdtv.org/doku.php?id=supported_usb_devices
    Wireless: http://wiki.wdtv.org/doku.php?…reless_dongles_table_page

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

    Rettet 2 gange, sidst af Malk ().

  • tak for infos ;-)


    især tak for info omkring wd tv med custom firmware. har haft sådan en dims.


    Men gav lidt op at gører den trådløs..:-(


    Hvis I skulle anbefale enten :


    Popcorn hour a-110


    el.


    Tvix 7000


    hvis vi ikke tænker på prisen. hvilken ville I så anbefale..??


    jeg har også hørt/læst at mange venter på den nye Popcorn Hour C-200 ??


    god/bedre/bedst ???

  • synes for øvrigt at jeg havde lidt problemer med PS3Mediaserver..


    Er det nogle tricks som man skal være klar over med den software.. ting som tit kan irritere eller forvirre..? :-)


    og skal man konvertere en mkv (matroska) fil til noget ps3 kan æde, hver gang eller findes der en hurtigere måde at gører det på??


    De medieafspillere som jeg har nævnt kan jo alle afspille mkv filer "out of the box".. :-)

  • hvad er den nemmeste måde at afspille MKV filer på, hvis jeg skal streame dem fra min pc til min playstation 3... ???


    step by step.


    Ville meget gerne undgå at skulle konvertere alle min mkv filer til et eller læseligt format til playstation 3.


    Hvis der er nogle der har svaret på dette. så hold Jer endeligt ikke tilbage.. ;-) :cheers:

  • jeg har løst problemet ved at fixe min ps3 (med hjælp fra én herinde fra siden), til at kunne afspille alt hvad jeg har af film. Også de lidt genstridige MKV filer. :-)

  • jeps PS3 FTW


    den er efter min mening den absolut bedste løsning da den æder alt og den er fremafrettet kompatibel da du via codecs til din pc jo afgør hvad der skal decodes.


    så god fornøjelse med film / musik / billed fremvisning eller hvad du alt vil bruge den til :cheers:

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii